رییس کل دادگستری خوزستان گفت: اموال متروکه و تملیکی به ارزش بیش از سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال در ۹ ماه امسال تعیین تکلیف و به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۴۲۹ درصدی را داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳ 11 January 2023

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا علی دهقانی در نشست کمیته نظارت بر تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای اموال تملیک و مبارزه با مفاسد اقتصادی خوزستان، بیان کرد: با توجه به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر نظارت و اقدام لازم در جهت سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان اموال تملیکی، به منظور حفظ و صیانت از حقوق بیت المال از ابتدای امسال این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل کمیته تعیین تکلیف اموال به ریاست دادگستری و نظارت میدانی و مصوبات کاربردی، نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف بخش قابل توجهی از کالاها و اموال موجود در انبارها اقدام شد.

وی افزود: در این راستا به صورت مستمر از انبارهای اموال تملیکی خوزستان بازدید و دستور لازم برای ساماندهی، فروش کالاهای سالم از طریق مزایده و معدوم کردن کالاهای متروکه غیرقابل مصرف صادر شد.
رییس کل دادگستری خوزستان بیان کرد: در جهت رفع موانع تعیین تکلیف اموال متروکه و معطل مانده در انبارها تاکنون اقدامات موثری صورت گرفته و همچنان در دستور کار بوده و موضوع به طور مستمر از سوی این کمیته رصد م‌ شود.
وی ادامه داد: تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط می‌تواند به تعیین تکلیف کالاهای متروکه در انبارهای اموال تملیکی و گمرکات خوزستان کمک کند.

با تاکید رییس قوه قضاییه در خصوص لزوم تسریع در تعیین تکلیف اموال موجود در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، امسال ۲ فقره حراج کالای موجود در این انبارها برگزار شد که در فقره نخست بیش از هشت میلیارد ریال و در مرحله دوم ۳۳ میلیارد ریال کالا به فروش رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار