رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از عرضه بدون محدودیت گوشت قرمز منجمد در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: قیمت گوشت با تدابیر اتخاذ شده به زودی تعدیل می شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ 10 January 2023

علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: اخیرا در سطح کشور با افزایش قیمت گوشت قرمز با محوریت دام سبک مواجه شدیم،
این موضوع قابل پیش بینی بود چرا که عمدتا دامداران با افزایش قیمت نهاده ها و تامین خوراکشان بعد از اجرای طرح با افزایش قیمت مواجه شدند.

وی افزود: به این ترتیب دامداران در تامین خوراکشان با مشکل مواجه شدند و بخشی از جمله گله مولدشان را حذف کردند، این قطع کردن مولد باعث شد در یک مقطع زمانی قیمت بسیار پایین تر از میزان واقعی خود در بازار عرضه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: چون عرضه بسیار زیاد بود، دامداران قادر به نگهداری دامشان نبودند و این موضوع باعث شد به دلیل محدودیت وجود نهاده ها و از طرفی با شرایط آب و هوایی که اکنون مواجه هستیم (معمولا  این زمان چون زمان زایش دام ها هستند، یک بخشی از گله را بعد از زایش حذف می کنند و وارد بازار گوشت می کنند)

وی گفت: این موارد دست به دست هم داد تا در سطح کشور با افزایش قیمت مواجه شویم ما در جهت تعادل قیمت گوشت قرمز جلسه ای با اتحادیه ها و تشکل های مرتبط داشتیم و با آن ها رایزنی کردیم تا واسطه ها را کوتاه کنیم که گوشت با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.

وی یادآور شد: در کنار این هم نسبت به تامین گوشت منجمد مورد نیاز استان بدون محدودیت پیگیری انجام و نتیجه حاصل شد، بنابراین هیچ محدودیتی برای عرضه گوشت قرمز منجمد در سطح استان کرمانشاه نداریم.

چاله چاله تاکید کرد: هر کسی که نیاز داشته باشد چه مصرف کننده جزء یا عمده ما می توانیم گوشت در اختیارش قرار دهیم که تعدیل شود قطعا این وضعیت ادامه پیدا نخواهد کرد و در آینده نزدیک قیمت به تعادل می رسد. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار