استاندار خوزستان گفت: اصل انقلاب بر اساس مسائل فرهنگی بود و حل مشکلات خوزستان باید از مجرای فرهنگی باشد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳ 04 January 2023

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محراب حسینی ظهر امروز چهارشنبه در آئین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی تاکید کرد: اصل انقلاب بر اساس مسائل فرهنگی بود و حل مشکلات خوزستان باید از مجرای فرهنگی باشد و نخبگان استان به کمک بیایند تا این گام برداشته شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خود را سرباز فرهنگی استان می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم، افزود: بسته‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… به جایی نخواهد رسید جز اینکه با فرهنگ همراه باشند.

حسینی محراب با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته علمی در زمینه تاریخ اسلام و تشیع ادامه داد: فعالیت‌های انجام شده پژوهشی و تحقیقاتی علما در اختیار نسل جوان قرار گیرد؛ همچنین نقش اهواز در تاریخ اسلام و تشیع مورد مطالعه واقع شود.

استاندار خوزستان، شعر عربی را امری وحدت‌بخش میان شیعیان دانست و گفت: شعر عربی امر وحدت بخش میان شیعیان سرزمین ما و سایر مناطق است.

حسینی محراب عنوان کرد: اگر سردار سلیمانی در عراق پیش‌تر از سرداران آن‌ها می‌جنگند، ریشه‌اش در مکتب بالنده تشیع است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه شعر عربی می‌تواند پیروزی حق بر باطل را رقم بزند؛ اظهار کرد: هر صدایی که بتواند این وحدت و یکپارچگی را بیشتر کند، مورد حمایت نخبگان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار