استاندار البرز گفت: رسیدگی به امور جوانان بویژه ازدواج، اشتغال و مسکن از جمله اهداف این قرارگاه است و در قرارگاه های تخصصی اشتغال و مسکن نیز کارگروه ویژه ای برای این منظور تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۰۸۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ 29 December 2022

به گزارش «تابناک البرز» مجتبی عبداللهی در بیست و نهمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز حماسی ۹ دی، اظهار کرد: امید است که بتوانیم در این اجتماع مردمی که در روز ۹ دی ماه برگزار می شود، در کنار مردم شکوه و حماسه ای دیگر خلق کنیم.

وی با اشاره به ویژگی های اقدامات قرارگاهی، ادامه داد: با توجه به موضوعات متعدد استان، مطالبات و نیازهای مردم در حوزه های مختلف، بحث و بررسی و ارائه راهکارهای قانونی و عملیاتی بمنظور تسریع در نیل به اهداف و جبران عقب ماندگی ها، از جمله دلایل راه اندازی قرارگاه های ویژه در البرز است.

عبداللهی گفت: از تمامی طیف ها و گروه های فعال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... درخواست کرده ایم که در راه تحقق اهداف قرارگاه اجتماعی یار و همراه باشند.

وی افزود: رسیدگی به امور جوانان بویژه ازدواج، اشتغال و مسکن از جمله اهداف این قرارگاه است و در قرارگاه های تخصصی اشتغال و مسکن نیز کارگروه ویژه ای برای این منظور تشکیل شده است.

استاندار البرز از دبیر قرارگاه اجتماعی استان خواست تا با تشکیل کارگروهی متشکل از اعضای مرتبط، طرح ویژه ای برای ازدواج آسان جوانان و همچنین فرهنگ‌سازی در این خصوص، اقدام کنند.

وی پیش بینی امکاناتی همچون تالارهای پذیرایی، لباس عروس، خودرو و... برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان را از جمله هدف های تشکیل این ستاد برشمرد.

عبداللهی فرمانداران را به راه اندازی خانه جوان در شهرستان ها و انتصاب مشاور جوان جهت احصا و رسیدگی به موضوعات این حوزه و استفاده از ظرفیت افراد جوان و خوش فکر در مسیر توسعه و پیشرفت استان، تاکید کرد.

وی همچنین به راه اندازی ۳ مکان با هدف اسکان موقت افراد درمانده و بی خانمان، محل مناسبی برای غربالگری متکدیان و شناسایی افراد نیازمند حقیقی و ایجاد خانه امن برای بانوان، تاکید کرد.

عبداللهی با تعیین ضرب الاجل برای فرمانداران و مسئولان مربوطه، ارائه گزارش عملکرد در این خصوص را خواستار شد.

وی اضافه کرد: راه اندازی و ایجاد گرمخانه ها از جمله مسئولیت های شهرداران است که با توجه به آغاز فصل سرد زمستان باید با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال شود.

استاندار البرز گفت: اکنون ۵ اردوگاه ماده ۱۶ در استان راه اندازی شده و ۲ اردوگاه نیز در حال تجهیز و آماده سازی هستند؛ این اقدام ارزشمند است ولی انتظار می رود که در تمامی شهرستان ها با سرعت بیشتری مورد پیگیری و اجرا قرار گیرد.

عبداللهی افزود: درصدد هستیم که مرکزی متمرکز با عنوان ماده ۱۶ در استان داشته باشیم که مجموعه فرمانداران و مسئولان مربوطه باید برای این امر اقدام کنند، چراکه از این طریق می توان خدمات بهتری را ارائه داد.

وی گفت: از تمامی مدیران استان در دستگاه ها و شهرداران انتظار می رود که بخصوص در سال ۱۴۰۲ اعتبارات و توجه ویژه خود را به ۶۶ محله محروم استان معطوف کنند.

استاندار البرز با اشاره به حجم بالای برنامه ها برای جبران عقب ماندگی ها، افزود: با توجه به نیازها و مطالبات مردمی و فقر جدی در سرانه های آموزشی و پرورشی، بهداشتی و درمانی و ورزشی، مسکن و...، نهضت های مدرسه سازی، ساخت اماکن ورزشی، مسکن و بخصوص برای جوانان، ایجاد اشتغال و... را راه اندازی کرده ایم.

وی گفت: تاکنون شاهد تحولات محسوسی در استان و بویژه محله های کم برخوردار ۶۶ گانه بوده ایم ولی کافی نمی دانیم و همچنان به شکل جهادی و عملیاتی درصدد حل موانع و ارتقا رفاه و معیشت مردم هستیم.

عبداللهی حضور فعال و توجه خاص خیرین به سرانه ها و زیرساخت های استان را مغتنم دانست و از مدیران خواست تا از تمامی ظرفیت های ارتباطی خود با مسئولان ملی برای جذب اعتبارات ویژه نیز استفاده کنند.

در این نشست، مدیر محله سهرابیه با ارائه گزارشی به تشریح مسائل و مطالبات این محله پرداخت و استاندار البرز نیز موضوعات را دسته بندی کرده و به مدیران مربوطه ارجاع داد.

لازم به ذکر است در قرارگاه اجتماعی استان روند اقدامات و ارجاعات به صورت گزارش عملکرد ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار