معاون حمل و نقل شهرداری شیراز با اشاره به بودجه ۱۵ الی ۱۶ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای شهرداری شیراز گفت: حتی اگر تمام این بودجه تخصیص پیدا کند باز هم مترو کاملا تکمیل نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 28 December 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: جلسه شنبه های مطالبه گری این هفته به همت معاونت اجتماعی سپاه فارس و با حضور نمایندگان گروه‌های مردمی و تعدادی از رانندگان تاکسی و اتوبوس برگزار شد.

معاون حمل و نقل شهرداری شیراز در این نشست با اشاره به بودجه ۱۵ الی ۱۶ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای شهرداری شیراز گفت: حتی اگر تمام این بودجه تخصیص پیدا کند باز هم مترو کاملا تکمیل نخواهد شد.

هادی شه دوست شیرازی با اشاره به تنها ظرفیت دولتی که برای تکمیل خطوط مترو در اختیار شهرداری شیراز قرار گرفته از اتصال خط 2 به یک از طریق خط ۴ خبر داد که اخیرا در حال عملیاتی شدن است.

معاون شهردار شیراز در خصوص تکمیل خطوط مترو شیراز باتوجه به طرح جامع حمل و نقل شیراز گفت: خط یک مترو هنوز به ظرفیت تعیین شده خودش نرسیده است ولی بنابر طرح جامع در حال برنامه‌ریزی برای استفاده حداکثری از ظرفیت مترو هستیم.

وی توضیح داد: با وجود مشکلات مالی که درگیر آن هستیم خط یک تقریباً کامل و با سر فاصله ۱۵ دقیقه در حال خدمت رسانی است. خط دو نیز توسط قرارگاه خاتم در حال اجراست و در دهه فجر و یا نهایتاً نیمه شعبان امسال ۳ ایستگاه این خط مسافر گیری خواهد کرد و مابقی ایستگاه های خط دو نیز در دست ساخت است.

شه دوست در پاسخ به پرسش هایی در خصوص طرح جامع حمل و نقل کلانشهر شیراز گفت: این طرح سال ۹۲ شروع شده و بنا بود طی دو سال تحویل داده شود ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی‌ با تاکید بر تخصصی بودن حوزه حمل و نقل شرط ورود به این حوزه را داشتن تخصص دانست و گفت: در حال حاضر مطالعات جامع حمل و نقل شیراز به عنوان سریع ترین طرح در کشور و پس از اخذ تاییدیه ها فردا در استانداری مصوبه و به وزارت کشور ارسال میشود. از نظر ما چارچوب‌ها بسته شده و این طرح به افق ۱۴۱۰ تهیه شده و در آینده اجرا خواهد شد به عنوان مثال در خصوص پارکینگ های شیراز که ۱۰ ماه گذشته اقدامی انجام ندادیم تا خروجی مناسب در مطالعات طرح جامع به دست بیاید.

وی در خصوص هوشمندسازی شهر که از شعارهای شورای شهر است نیز اظهار داشت: مبنای هوشمند سازی، طرح های دانشگاهی است که اخیراً رونمایی شده ولی در اجرا با کندی مواجه هستیم. در حوزه کنترل ترافیک اوضاع خوبی داریم و در حال ارتقا با استفاده از تجهیزات جدید هستیم در حوزه ثبت تخلفات در کشور سوم هستیم و تا پایان سال بناست سامانه‌های ثبت هوشمند تخلفات را افزایش دهیم با مجموعه این اقدامات ۱۰ تا ۱۵ درصد میزان تصادفات کاهش پیدا کرده و تصادفات منجر به فوت در دو ماهه نخست امسال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

شه‌دوست با اشاره به این که شیراز تنها کلانشهری است که در ۲۲ ایستگاه تلویزیون های نمایشگر آنلاین وضعیت ترافیک داریم گفت اگر منابع تأمین شود تا سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه هوشمند سازی خواهیم بود.

وی افزود: هم اکنون هوشمندسازی چراغ های راهنمایی و رانندگی و ارتقاء وضعیت امنیت پارکینگ ها و هوشمند سازی پارکینگ ها در حال اجرا است.

معاون حمل و نقل شهرداری شیراز ادامه داد: تاکنون این روند در سه پارکینگ انجام شده است به دنبال این موضوع هستیم که در آینده بتوانیم رزرو پارکینگ ها را نیز از طریق اپلیکیشن شهری انجام دهیم.

وی درباره انتقادات مکرر درباره کمبود اتوبوس در برخی خطوط شهری پاسخ داد: در خصوص اتوبوس های شهری طی سال های گذشته به خاطر خریداری نشدن اتوبوس جدید عقب افتادگی داریم اما از انتهای سال گذشته تاکنون ۱۷۴ دستگاه اتوبوس خریداری شده و تا پایان سال اتوبوس‌ها به دوربین های مداربسته مجهز خواهند شد.

در ادامه یکی از رانندگان اتوبوس با اشاره به وضعیت شرکت های خصوصی حمل و نقل اتوبوسرانی و واگذاری اتوبوس های کارکرده به صورت اجاره به شرط تملیک از مشکلات رانندگان از گفت و شه دوست در جواب این راننده اتوبوس گفت: مدل های مختلف واگذاری در اتوبوسرانی اتفاق افتاده است که غیر قانونی بوده و در حال حاضر منتظر آیین نامه واگذاری هستیم که آماده شده و باید در شورای شهر تصویب شود تا تمام مشکلات این حوزه حل شود.

او افزود: چند ماه است که این مسئولیت را پذیرفتم اما پیگیر رفع مشکلات رانندگان اتوبوس هستیم.

وی همچنین از صدور نامه برای حل مشکل رانندگان عزیز برای واگذاری اتوبوس ها نیز خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار