سردار میرزایی در خاتمه با بیان این که و حفظ محيط زيست و منابع طبیعی به عنوان يک سرمايه ملي وظیفه همگانی است، از مردم خواست: ضمن حفظ و مراقبت از سرمایه های ملی در صورت اطلاع از هرگونه صیادی و یا شکار غیر مجاز مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۸۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳ 27 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 5/10/1401 تقدیم حضورتان می گردد .
-------------------------------
قاچاقچی پرندگان کمیاب در جویبار به دام افتاد
سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگیری یک قاچاقچی پرنده و کشف 34 قطعه پرنده کمیاب در شهرستان جویبار خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی درتشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران گشت پلیس آگاهی شهرستان جویبار در حین اجرای گشت انتظامی در حوزه استحفاظی به یک خودروی وانت نیسان مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران،تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازدید از آن 34 قطعه انواع پرندگان زنده مهاجر و حفاظت شده شامل یک بال قو، 19 قطعه فلامینگو، 6 قطعه آنقوت،4 قطعه اردک و 4 قطعه تنجه کشف کردند.
سردار میرزایی، افزود: متهم که این پرندگان را از با همکاری فردی در این شهرستان به دام انداخته و قصد انتقال آن به یکی از استان های کشور را داشت نیز دستگیر شد .
فرمانده انتظامي استان مازندران با اشاره به تحویل پرندگان کشف شده به اداره محیط زیست شهرستان جویبار، اظهار داشت: متهم و همدست وی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سردار میرزایی در خاتمه با بیان این که و حفظ محيط زيست و منابع طبیعی به عنوان يک سرمايه ملي وظیفه همگانی است، از مردم خواست: ضمن حفظ و مراقبت از سرمایه های ملی در صورت اطلاع از هرگونه صیادی و یا شکار غیر مجاز مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
-------------------------------
پلیس یاران، همراه و همکار پلیس در توسعه امنیت و پیشگیری از جرایم
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری مردم از ظرفیت قانونی موسسات انتظام گفت: پلیس یاران ، همراه و همکار پلیس در توسعه امنیت اجتماعی و پیشگیری از جرایم هستند
سرهنگ "سید محسن جعفری "در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح نقش پلیس یاران در پیشگیری از وقوع جرم، گفت: یکی از راهبرد های پلیس، مشارکت حداکثری و مطلوب مردم در تولید و ارتقاء امنیت در جامعه است که با راه اندازی مرکز انتظام در پلیس پیشگیری این مهم تا حدودی محقق شده است.
وی در ادامه با با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت قانونی موسسات در امر پیشگیری از وقوع جرم به تشریح دستاوردهای مطلوب پلیس یاران در 9 ماه گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پلیس یاران با همکاری مراکز انتظامی از قبیل کلانتری ها در شهرستان های استان موفق به دستگیری 100 سارق ، 54 معتاد متجاهر و 84 توزیع کننده مواد مخدر شدند.
سرهنگ جعفری تصریح کرد : همکاری در کشف53 مورد اموال مسروقه و 28 خودرو سرقتی ، 27 دستگاه موتورسیکلت مسروقه و 31مورد کالای قاچاق از دیگر دستاورد های پلیس یاران در سطح استان طی این مدت بوده است.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با اشاره به پشتیبانی ها و حمایت های همه جانبه پلیس از موسسات انتظام تصریح کرد: در تلاش هستیم با توسعه مؤسسات حفاظتی و مراقبتی، زمینه هرچه بیشتر پیشگیری از وقوع جرائم را در استان فراهم آوریم .
-------------------------------
دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم برق در بابل
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم . کابل برق با 30 فقره سرقت در شهرستان بابل خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق جنوب بابل موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی پرونده های موجود، سارقان را شناسایی کردند.
سرهنگ قیصری داشت: با تقویت گشت های کنترلی متهمان و یکی از همدستان آنان که اقدام به خرید اموال سرقتی از آنان می کرد در اقدامی عملیاتی دستگیر شدند.
وی از کشف مقادیر قابل توجهی سیم و کابل برق از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به 30 فقره سرقت در آن شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی در خاتمه از مردم خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
-------------------------------
دستگیری 26 سارق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری 26 سارق و 13 خرده فروش مواد مخدر در هجدهمین مرحله از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده " در تشریح این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با استفاده از کلیه توان عملیاتی در این شهرستان به اجرا در آمد.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری تصریح کرد: در اجرای این طرح که در 5 نقطه از شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد، 26 سارق، 53 متهم تحت تعقیب مرجع قضائی و 13 خرده فروش مواد مخدر دستگیر شدند .
وی از کشف 7 تن چوب قاچاق و 946 گرم انواع مواد مخدر در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: ارزش کلیه کالاهای قاچاق کشف شده در این طرح 20 میلیارد و 2 میلیون ریال برآورد شد.
سرهنگ حسن زاده از توقیف 9 خودرو و 2موتورسیکلت به دلیل تخلفات و جرایم حادثه ساز در ادامه این عملیات خبر داد و گفت: اجرای طرح عملیاتی ظفر از جمله طرح های انتظامی است که تاثیر بسزایی در ارتقاء رضایت مندی شهروندان داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از تداوم اجرای این طرح در شهرستان خبر داد و گفت: شهروندان نیز می توانند از طریق تلفن 197 هر گونه انتقادو پیشنهاد برای بهبود عملکرد پلیس را به منظور کیفی سازی طرح های آتی ارائه کنند.
-------------------------------
دستگیری سارق سیم برق و کابل های مخابراتی درگلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از دستگيري سارق حرفه ای سیم برق و کابل های مخابراتی با 15 فقره سرقت خبر داد
سرهنگ "محمود کلوانی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبری پليس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت های سیم برق و مخابرات درسطح شهرستان موضوع در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه با اشاره به کشف سیم برق و کابل مخابراتی مسروقه در مخفیگاه سارق اظهار داشت: متهم در بازجویی به عمل آمده به 15 فقره سرقت سیم برق و کابل های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ کلوانی در پايان با قدردانی از مشارکت موثر شهروندان با پلیس در انجام ماموریت نظم و امنیت اجتماعی، از آنان خواست: همواره هشدارهای پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت جدی گرفته و هر گونه مورد مشكوك را در کوتاهترین زمان ممکن از طریق سامانه تلفنی 110 به پلیس اطلاع دهند.
-------------------------------
دستگیر قاتل فراری پس از 5 سال در نوشهر
سرهنگ اکبر درویشی فرمانده انتظامی شهرستان نوشهراز دستگیری قاتل فراری و تحت تعقیب، پس از 5 سال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اکبر درویشی" در خصوص جزئیات پرونده گفت: در پی وقوع قتل در یکی از روستاهای شهرستان نوشهر در سال 97 و متواری شدن قاتل، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیری متهم را در دستور کار قرار داد.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از پنج سال اقدام اطلاعاتی موفق به شناسایی محل اختفاء متهم در یکی از شهرستان های شرق استان شدند.
سرهنگ درویشی اظهارداشت: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی متهم را دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز از وی کشف کردند.
فرمانده انتظامی نوشهر با بیان اینکه متهم دارای چندین فقره تیراندازی علیه اشخاص نیز دارد برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شده است، گفت: قاتل انگیزه خود از قتل را اختلاف شخصی با مقتول عنوان کرد.
-------------------------------
دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی
سرهنگ حسن عنایتی گنجی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهراز شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر شخصی فردی در فضای مجازی، خبر داد .
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت "خانمی" مبنی بر انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی اینستاگرام ، مراتب در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ "عنایتی گنجی" افزود: :با اقدامات فنی و تحقیقات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، فردی که با ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی کرده بود را شناسایی کردند.
وی، تصریح کرد: متهم که ضمن انتشار تصاویر خصوصی شاکی موجب هتک حیثیت وی نیز شده بود با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد .
وی ادامه داد: فرد متخلف که انگیزه خود را انتقام جویی ناشی از اختلافات شخصی با شاکی عنوان کرده بود، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ عنایتی گنجی در پایان خاطر نشان کرد: با رعایت حریم های خصوصی در فضای مجازی و خودداری از انتشار تصاویر شخصی به عناوین مختلف در شبکه های اجتماعی، می توان از بروز موارد مشابه و سوء استفاده کاربران متخلف جلوگیری کرد.
-------------------------------
سارق ویلاهای خالی از سکنه در محمودآباد دستگیر شد
سرهنگ محمودحسین زاده" فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ازدستگیری سارق ویلاهای خالی از سکنه با 5 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمودحسین زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ویلا در سطح شهرستان محمودآباد موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه فردی را که در پوشش نگهبان شهرک اقدام به فالیت می کرد به عنوان مظنون در این رابطه شناسایی کردند .
سرهنگ حسین زاده از دستگیری متهم پس از هماهنگی های قضائی خبر داد و گفت: این سارق حرفه ای در بازجویی به عمل آمده به 5 فقره سرقت از ویلاهای خالی از سکنه در سطح شهرستان محمودآباد اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد با بیان این که، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن استفاده از تجهیزات الکترونیکی مناسب و تجهیز منزل خود به حفاظ مناسب، با اعلام به موقع هرگونه مسائل امنیتی و انتظامی پلیس را در اجرای هرچه بهتر ماموریت نظم و امنیت در جامعه یاری دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار