سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام خبر داد؛
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اتصال هشت روستای استان با تعداد ۷۹۳ خانوار به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ 17 December 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی کریمی  در نشست شورای راهبری حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات( ICT) استان با اشاره به اولویت اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: این تعداد روستا با جمعیتی افزون بر سه هزار و ۲۰۰ به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: این روستاها با همکاری اپراتور ایرانسل به اینترنت ۴G مجهز شدند و برای اتصال این روستاها ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام همچنین با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی تضمین کننده تحول اقتصاد دیجیتال و فراهم ساز اشتغال آفرینی است تاکید کرد: برنامه ریزی های دقیقی به منظور کاهش شکاف دیجیتال در سطح روستاهای استان انجام گرفته تا در پایان سال ۱۴۰۱ شاهد اتصال اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

کریمی به اجرای پروژه FTTH در ۲۷ شهر استان اشاره و بیان کرد: با شروع این پروژه در استان ایلام، ۱۳۰ کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده است و ۲۲۰ کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می توان گفت در مجموع ۳۵۰ کیلومتر کابل در ۲۷ شهر ایلام کشیده شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار