مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: آمار ولادت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 16 December 2022

 

آمار ولادت در همدان کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: آمار ولادت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تابناک همدان، بابک بختیاری در نشست اعضای شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی اظهار داشت: داده های آماری گویای این است که نرخ ولادت از سال ۹۰ تا ۹۴ افزایشی بوده است اما از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به یکباره کاهشی شده هر چند از سال ۹۹ این رقم رو به بهبود است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان ادامه داد: ۱۴ هزار و ۸۶۰ واقعه ولادت در هشت ماهه امسال ثبت شده که ۵۲.۶ درصد از نوزادان معادل هفت هزار و ۸۱۷ نفر پسر و مابقی دختر هستند.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۱۱ پسر امسال متولد شده است ، افزود: بیشترین میزان تولد با ۱۳.۹ در هزار مربوط به کبودر آهنگ سپس شهرستان همدان با ۱۳.۴ درهزار و کمترین مربوط به نهاوند با ۱۰.۷ درهزار است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان ادامه داد: بیشترین میزان موالید مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با ۲۸ درصد است همچنین مجموع ولادت های ثبت شده برای زنان با الگوی سنی ۱۵ تا ۱۹ سال یک هزار و ۱۷ نفر است.

بختیاری افزود: درصد ثبت ولادت در مهلت مقرر ۱۵ روزه قانونی ۹۹.۸ درصد بوده و این رقم در شهرستان های بهار، فامنین، کبودراهنگ و ملایر ۱۰۰ درصد است.

وی بیان کرد: هشت ماهه سال جاری ۲۷۵ مورد دو قلو زایی و ۱۰ مورد سه قلو زایی ثبت شده همچنین هر ساعت سه نفر، در هر شبانه روز ۶۰ نفر و ماهانه یک هزار و ۸۵۷ نفر در استان همدان متولد می شوند.

 

آمار ولادت در همدان کاهش یافت

بختیاری ادامه داد: بیشترین نام های انتخاب شده برای پسران به ترتیب امیر علی، امیر حسین، حسین و اریا برای دختران رستا، فاطمه، زهرا و ماهلین بوده است.

وی درباره آخرین وضعیت و آمار فوت شدگان گفت: هفت هزار و ۷۰۶ نفر در هشت ماهه امسال جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان اظهار داشت: چهارهزار و ۴۹۷ نفر از متوفیان معادل ۵۸.۴ درصد مرد هستند و به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۴۰ مرد در هشت ماهه امسال فوت کردند که این امار در سال گذشته ۱۲۹ مرد به ازای ۱۰۰ زن است.

بختیاری ادامه داد: نرخ خام ثبت فوت به ازای هزار نفر جمعیت در جهان ۶ نفر است که این امار در همدان نیز نزدیک به میانگین جهانی است.

وی اضافه کرد: درصد ثبت فوت در مهلت مقرر ۱۰ روزه مجموع استان ۹۸.۹ درصد و کمترین میزان مربوط به تویسرکان با ۹۷ درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان افزود: هر شبانه روز سه نفر جان خود را از دست می دهند و بیشترین میزان فوتی مربوط به افراد بالای ۷۵ سال با ۴۷.۶ درصد است و میزان مرگ کودکان زیر یکسال ۲.۱ درصد ثبت شده است.

بختیاری گفت: هشت ماهه امسال هشت هزار و ۵۷۲ واقعه ازدواج و ۲ هزار و ۶۳۸ واقعه طلاق ثبت شده است./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار