به میزبانی دانشگاه مازندران
استفاده از فناوری‌های جدید جهت توسعه محصول، افزایش کیفیت و تولید محصولاتی به‌روز‌تر کمک خواهد کرد و شرکت‌ها باید در این راستا سهم دایمی در بازار داشته باشند و در صادرات و رقابت با تولیدکنندگان خارجی موفق باشند
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸ 11 December 2022

 به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، به مناسبت هفته پژوهش و فناوری، نشست مشترکی بین مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌های استان با مدیران واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی استان مازندران با حضور دکتر جمال قاسمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و مهندس جهانگیر بایی لاشکی معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌‎گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در محل سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه مازندران برگزار گردید.

برگزاری نشست مشترک دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌های استان با شرکت‌های صنعتی در دانشگاه مازندران  

بر اساس این گزارش، دکتر قاسمی در ابتدای این نشست با اشاره به اهداف دانشگاه‌ها در حرکت به‌سوی دانشگاه جامعه‌محور و کارآفرین، گفت: دانشگاه‌ها در گذشته بر اساس تکالیف تعیین‌شده در جهت رشد علمی موفق بوده و سربلند بیرون آمدند. در حال حاضر کمک به رشد اقتصادی، حمایت از ایده‌های دانش بنیان، حل عارضه‌های صنعتی و ارتباط گسترده با جامعه و صنعت به این اهداف اضافه شده و دانشگاه با تغییرات ساختاری و تدویین آیین‌نامه و دستورالعمل‌های جدید در این راستا در حرکت می‌باشد و با توکل به خدا و همت اعضای هیات علمی در جهت حل مسایل و چالش‌های صنعت و جامعه و اثرگذاری پایدار به این مهم دست پیدا خواهد کرد. مهندس بایی لاشکی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم تشکیل واحدهای تحقیق توسعه در شرکت‌های صنعتی استان، افزود: استفاده از فناوری‌های جدید جهت توسعه محصول، افزایش کیفیت و تولید محصولاتی به‌روز‌تر کمک خواهد کرد و شرکت‌ها باید در این راستا سهم دایمی در بازار داشته باشند و در صادرات و رقابت با تولیدکنندگان خارجی موفق باشند. جهت دست‌یابی به این اهداف می‌توان به راحتی از ظرفیت‌های در دسترس دانشگاه‌ها استفاده کرد. هم‌چنین دکتر حجت غنودی مدیر فناوری و طرح‌های کاربردی دانشگاه مازندران، ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های استان و الزامات ارتباط پایدار و و روش‌های ارتباطی میان این دو نهاد را تشریح و از آن میان به توضیح طرح کوآپ و فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت پرداخت. دکتر غنودی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بنیان و حمایت‌های بسیار خوب تعیین‌شده در این قانون، آن را فرصت بسیار مناسبی جهت همکاری دانشگاه و صنایع دانست و این قانون را برای مدعوین تشریح نمود. در ادامه این نشست، مدیران ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه‌های استان و مدیران تحقیق و توسعه شرکت‌های صنعتی به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر لزوم برگزاری این نشست‌ها در آینده‌ای نزدیک تاکید نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار