مدیر دفتر همکاریهای علمی بین الملل دانشگاه رازی کرمانشاه از صدور مجوز راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 11 December 2022

به گزارش خبر گزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا شهاب مراد خانی با اشاره به آغاز جذب دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی از سال 1384، اظهارکرد: از همان زمان مرکز آموزش زبان فارسی به این دانشجویان هم فعال شد، اما مجوز رسمی از وزارت علوم نداشت.

وی ادامه داد: از طرفی یک فضای مستقل هم برای این مرکز وجود نداشت، بگونه ای که کلاس های آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان در دانشکده ادبیات با همکاری گروه های ادبیات فارسی، عرب و زبان انگلیسی برگزار می شد.

سرپرست دانشجویان غیرایرانی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه مرکز آموزش زبان فارسی در این دانشگاه هویت مستقلی از خود نداشت، افزود: از ابتدای امسال با حمایت مسئولین دانشگاه، یکی از اولویت های کاری خود را تجهیز مرکز و سپس درخواست صدور مجوز برای آن از سوی وزارت علوم قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در گام ابتدایی پنج کلاس مستقل را مختص به مرکز آموزش زبان فارسی به بروزترین امکانات آموزش زبان تجهیز کردیم که در معتبرترین آموزشگاه های زبان کشور این امکانات وجود دارد.

مرادخانی تصریح کرد: در مرحله بعد، با ارسال نامه و انجام مکاتباتی با مسئولین وزارت علوم رایزنی هایی کردیم. در سفر رئیس سازمان امور دانشجویان و مدیرکل امور دانشجویان بین الملل وزارت علوم به دانشگاه رازی نیز بازدیدی از این مرکز داشتند و سرانجام در روزهای اخیر با صدور مجوز این مرکز موافقت و صادر شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در هر ساعت حدود 100 دانشجوی غیر فارسی زبان می توانند به صورت همزمان در این کلاس ها حضور داشته باشند، اعلام کرد: این مرکز زیر نظر کارگروهی متشکل از اعضای هیات علمی گروه های ادبیات عرب، ادبیات فارسی و زبان انگلیسی دانشکده زبان و ادبیات فارسی فعالیت می کند.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین الملل دانشگاه رازی با بیان اینکه آموزش های زبان فارسی در این مرکز به  صورت دو دوره مقدماتی و تداوم انجام می گیرد، گفت: دوره مقدماتی مخصوص دانشجویانی است که می خواهند در ایران شروع به تحصیل کنند و زبان فارسی را در کنار تحصیلشان یاد بگیرند.

وی ادامه داد: دانشجویانی که این دوره را می گذرانند، پس از پایان دوره  به سطحی از یادگیری زبان رسیده اند که می توانند بدون کمک گرفتن از مترجم و رابط نیازهای خود را در داخل و خارج از دانشگاه برطرف کنند.

مرادخانی با بیان اینکه در دوره تداوم هم دانشجویانی که به سطح  میانی رسیده اند برای رسیدن به سطح پیشرفته به منظور سهولت در انجام پایان نامه آموزش می بینند، اعلام کرد: زمان آموزش هرکدام از این دو دوره حدود 250 ساعت خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه این مرکز اولین مرکز آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرفارسی زبان در بین دانشگاه های غرب کشور است که مجوز فعالیت از وزارت علوم گرفته، خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که به دانشجویان غیرفارسی زبان در دانشگاه های استان و دانشگاه های استان های همجوار هم آموزش بدهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار