معاون استانداری کرمانشاه:
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از افزایش سرعت قطار کرمانشاه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان است
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ 09 November 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در نشست پیگیری طرح راه آهن کرمانشاه - خسروی اظهار کرد: این پروژه مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه است و  قرار بود دو ساله به نتیجه برسد ولی با گذشت ۱۰ سال، اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه حلقه اتصال خطوط ریلی کشور به عراق و بندر لاذقیه و اروپا است افزود: این طرح عظیم و مهم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از اجرای این خط ریلی با اولویت تجاری و بازرگانی خبر داد و و گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به کرمانشاه به این پروژه اختصاص یافت.

وی گفت: با کمک اعتبار اختصاص یافته از سفر رییس جمهور فاز اول این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر از ایستگاه کرمانشاه تا محدوده خور خور اسلام آباد، هم اکنون در دست اجرا است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره اینکه پیمانکار پروژه فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: مراحل تجهیز گارگاه، تامین تجهیزات و مصالح و ... انجام گرفته و پس از سه سال رکود، این طرح دوباره فعال شده است.

وی تاکید کرد: پیمانکار پروژه ملزم است از نیرو‌های بومی منطقه استفاده کند تا به اشتغال جوانان استان کمک شود.

فخری در ادامه از اتمام مراحل نهایی آماده سازی ریل کرمانشاه - ملایر در آینده نزدیک و افزایش سرعت قطار‌ها در این مسیر خبر داد و گفت: کار آماده سازی مسیر کرمانشاه - بیستون توسط شرکت زیرساخت به اتمام رسیده و بقیه مسیر نیز تا ماه آینده تحویل راه آهن می‌شود.

وی ادامه داد: با انجام این کار، سرعت قطار کرمانشاه از ۶۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ارتقاء یافته و زمان مسافرت ریلی به نحو محسوسی کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار