نشست رؤسای خانه‌های هلال مساجد، ادارات، کارخانجات و روستا‌ها به مناسبت هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵ 23 October 2022

به گزارش تابناک قم،  مدیرعامل هلال احمر استان در این نشست گفت: راه‌اندازی خانه‌های هلال در روستا‌ها و شهر‌ها به منظور ترویج فرهنگ صلح و نوع‌دوستی، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه، جذب، سازماندهی و آموزش افراد ساکن در شهر‌ها و روستا‌ها است.

محمدرضا بهرامی با بیان اینکه خانه‌های هلال استان قم در سطح کشور رتبۀ برتر را دارند، از خدمات ارزنده و بی‌منت رؤسای خانه‌های هلال قدردانی کرد و گفت: نخستین گام در خانه‌های هلال، ارائۀ آموزش‌های عمومی، مخاطرات و دوره‌های تکمیلی به اعضا با همکاری معاونت آموزش و پژوهش است و سپس اعضا بعد از گذراندن دوره‌های امدادی توسط معاونت امداد و نجات تیم بندی شده تا در زمان حوادث و بحران به کارگیری شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود: معاونت امور جوانان این جمیعت در بخش فرهنگی در سطح استان موفق عمل کرده و همچنین در ارزیابی‌های صورت گرفته در پنج سال اخیر، جزء یکی از دستگاه‌های برتر در حوزۀ اوقات فراغت است که می‌توان از این ظرفیت در خانه‌های هلال به منظور جذب جوانان بیشتر استفاده کرد.

معاون امور داوطلبان هلال احمر و مسئول خانه‌های هلال استان هم در این نشست با اشاره به تاریخچه تشکیل خانه‌های هلال بیان کرد: خانه‌های هلال سال‌ها تحت عنوان پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های داوطلب فعالیت داشته و هم اکنون خانه‌های هلال تحت عنوان یک هلال احمر کوچک در ادارات، کارخانجات، مساجد، شهر‌ها و روستا‌ها با بهره‌مندی از ظرفیت محلی، جوانان، خیرین، تیم‌های امدادی و خدمات خیرخواهانه، نوعدوستانه و بشردوستانه به مردم فعالیت می‌کند.

امیرحسین علیمردانی به تشریح فعالیت‌های خانه‌های هلال پرداخت و گفت: تاکنون یک هزار و ۶۳ عضو داوطلب که یکصد و سی نفر از آن‌ها عضو تیم‌های امدادی هستند در روستاها، ادارات، کارخانجات و ... در قالب تیم‌های امدادی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی جمعیت هلال احمر، بسته‌های معیشتی به صورت مشارکتی با همت خیرین محلی و استان در مناسبت‌های مختلف به افراد نیازمند شناسایی شده با حفظ کرامت انسانی اهداء شده است.

معاون امور داوطلبان هلال احمر استان گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد ریال خدمات بلاعوض در طرح حمایتی درمانی و دارویی به مددجویان هلال احمر استان و خانه‌های هلال ارائه شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار