مدیر کل استاندارد یزد خبر داد
مدیر کل استاندارد استان یزد با اشاره به غیراستاندارد بودن برخی وسایل بازی پارک شادی یزد، از تاکید بر منع بلیط فروشی برای این وسایل خبر داد و گفت: این وسایل بازی پس از رفع عیوب اجازه بهره برداری خواهند یافت و در این باره هیچ مماشاتی نخواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 09 October 2022

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در گفت‌وگو با ایسنا راجع به خبرهایی که پس از راه‌اندازی مجدد پارک شادی یزد بعد از سه سال و هشت ماه وقفه و تعطیلی مبنی بر استاندارد نبودن تعداد زیادی از وسایل بازی آن در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، تصریح کرد: البته برخلاف آنچه در برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر این که تنها پنج وسیله بازی در پارک شادی یزد استاندارد هستند، تنها در مورد پنج وسیله بازی منع استفاده صادر شده که بازرسی از آنها برای طی شدن مرحله صدور پروانه بهره‌برداری در حال انجام است و به نظر در این رابطه اشتباه یا شیطنت رسانه‌ای صورت گرفته است.

وی با بیان این که سازمان سیما و منظر شهرداری یزد متعهد به جلوگیری از فروش بلیط این وسایل بازی تا دریافت گواهی استاندارد شده است، خاطرنشان کرد: این وسایل پس از انجام بازرسی‌ها و در صورت رفع عیوب، گواهی استاندارد جهت بهره‌برداری دریافت خواهند کرد و با توجه به تاکید اداره کل استاندارد بر نظارت جدی بر اماکن و شهرهای بازی، در این باره اصرار داریم و هیچگونه مماشاتی در این حوزه نخواهیم داشت.

زارع بنادکوکی در ادامه خاطرنشان کرد: تجهیزات تفریحی دارای دو نوع استاندارد شامل استاندارد ساخت و استاندارد نصب و بهره برداری هستند که استاندارد ساخت توسط واحد تولیدی در زمان ساخت تجهیزات دریافت می‌شود و در مورد صدور مجوزهای استاندارد نصب و بهره برداری عملاً بعد از نصب تجهیزات و انجام بازرسی توسط شرکتهای تایید صلاحیت شده، در صورت انطباق با استانداردهای مربوطه صادر می شود.

به گفته این مسئول، رعایت استانداردهای زمین‌های بازی برعهده شهرداری‌ها، شوراهای شهر و روستا و دهیاری‌هاست که در مورد آنها نیز برخی وسایل بازی مشمول استاندارد اجباری هستند لذا متولیان موظف به استفاده از این وسایل در زمین‌های بازی شده‌اند ولی در عین حال اداره کل استاندارد در سال گذشته نیز نسبت به بازرسی برخی از این زمین‌ها اقدام کرده است.

مدیر کل استاندارد استان با اشاره به رشد روزافزون خانه‌های بازی، گفت: عمده مشکل در زمینه نظارت بر این مکانها در دسترس نبودن اطلاعات آنها و همچنین استیجاری بودن اغلب این اماکن است که معمولاً شرایط محیطی مطلوب را دارا نمی باشند.

زارع بنادکوکی در پایان نیز تاکید کرد: علاوه بر انجام بازرسی‌ها جهت صدور گواهی استاندارد برای تجهیزات تفریحی، بهره برداران موظف به هماهنگی جهت انجام بازرسی های مراقبتی هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندارد ، شهربازی ، بلیط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار