مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری البرز گفت: دستگاه کشت و برداشت ویروس درون تخم مرغ برای ساخت واکسن دام و طیور استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 11 September 2022

به گزارش «تابناک البرز» کریم‌زاده درباره ویژگی‌های این دستگاه گفت: این دستگاه با توجه به نیاز کشور ساخته شده و برای صنعت دام و طیور کاربرد دارد.

وی افزود: این دستگاه با دقت بسیار بالا ساخته شده و باید گفت دستگاه با پمپ‌های پیشرفته‌ و با دقت زیاد قادر است با یک صدم سی سی ویروس را برای بحث تولید واکسن در یک تخم مرغ تزریق کند.

وی ادامه داد: در این روش شانه‌های تخم مرغ به صورت اتوماتیک وارد دستگاه شده و با استفاده از سنسورهای مخصوص، موقعیت حرکت آن بررسی می‌شود و در ایستگاه مخصوص متوقف می‌شود تا عملیات تزریق انجام شود که در این قسمت توسط سوزن پانچ دستگاه، سوراخی به قطر یک میلیمتر روی پوسته تخم مرغ به وجود آمده و از داخل این سوزن، سوزن دیگری به قطر هفتاد و پنج صدم میلیمتر وارد تخم مرغ شده و بدون برخورد با جنین وارد مایع دور جنین شده و با دقت بسیار بالا عمیلات تزریق ویروس را انجام می‌دهد؛ این در حالی است که هیچ گونه آسیبی به جنین موجود در آن وارد نمی‌شود.

کریم زاده افزود: همچنین برای قسمت برداشت ویروس نیز از همین دستگاه استفاده می‌شود به صورتی که هدهای تزریق با هدهای مخصوص برداشت جابجا و این فرآیند به صورت آسان بازشو توسط اپراتور دستگاه انجام می‌شود.

وی از ساخت نمونه این دستگاه برای شرکت بخش خصوصی خبر داد و اعلام کرد: انتظار داریم این دستاورد فناورانه از سوی شرکت‌های مختلف مورد حمایت قرار بگیرد چرا که این محصول گامی موثر در راستای رفع نیاز کشور در تولید و مصرف واکسن برای صنعت دام و طیور به شمار می‌رود.

کریم زاده با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور در کشور توسعه خوبی پیدا کرده است اظهار کرد: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این حوزه می‌توانیم در تولید و مصرف واکسن نیز هم برای داخل و هم برای کشورهای منطقه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار