تقاطع غیرهمسطح نماز قم که قرار بود در پاییز زیر بار ترافیک برود بهره برداری از آن به پایان سال موکول شد.
کد خبر: ۱۰۶۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 11 September 2022

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی‌زاده،معاون فنی عمرانی شهرداری قم با ارائه گزارشی از شرایط پروژه تقاطع غیرهمسطح نماز گفت: پروژه نماز یک تقاطع سه سطحه بااعتباری بالغ‌بر ۶۷ میلیارد تومان تعریف‌شده است.

او افزود: در پروژه تقاطع غیرهمسطح نماز بلوار جمهوری به‌صورت روگذر و بلوار فردوسی به‌صورت زیرگذر تعریف‌شده که در مرحله اجرا بوده و باید به خاطر ترافیک ایجادشده از مردم معذرت‌خواهی کنیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم مدت پیمان قرارداد پروژه میدان نماز را ۱۸ ماه اعلام کرد و گفت: مدت پیمان اولیه پروژه ۱۸ ماه بدون هیچ معارضی در قرارداد آمده است و در واقع به دلیل وجود معارض‌ها همچنان در همان مهلت اولیه هستیم.

حلوایی‌زاده با اشاره به چالش‌هایی که اجرای عملیات عمرانی این پروژه با آن روبه‌رو بوده است،افزود: یکی از چالش‌ها این بود که باید پروژه به‌گونه‌ای اجرا می‌شد که هیچ انسدادی در مسیر پروژه نداشته باشیم.

او تصریح کرد: جابه‌جایی تأسیسات یکی از چالش‌های اجرای پروژه بوده که در حال حاضر به اتمام رسیده و برای اجرای آن باید بخشی از پروژه اجرا می‌شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تا امروز پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: ۲۸۹ حلقه شمع در این پروژه اجراشده و ۹۳ درصد پیشرفت فیزیک در اجرای شمع داشتیم؛ ۷۰ درصد نیز خاک‌برداری انجام‌شده و ۹۸ درصد ستون‌ها اجراشده است.

حلوایی‌زاده تأکید کرد: در زیرگذر غربی و شرق محور فردوسی هم دیوار سازی انجام‌شده و در قسمت شرق آرماتوربندی و تخریب به اتمام رسیده است و قسمت شرقی تا یک ماه دیگر تمام می‌شود؛ همچنین برای بهره‌برداری کامل پروژه باید روگذر و زیرگذر کامل شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم تغییر قیمت میلگرد را عاملی برکندی اجرای پروژه دانست و بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت میلگرد و تأخیر حدود ۹ ماه در اعلام قیمت، تعدیل و تعدیل‌ها بخشی از کار را دچار تأخیر می‌کند.

او از اتمام پروژه تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: شهرداری تلاش دارد پروژه تا پایان سال به اتمام برسد و امیدواریم مردم بابت این زمان صبوری داشته باشند و بدانند روزانه ۷۰ نفر در کارگاه در حال کار هستند تا پروژه سریع‌تر به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار