مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان گفت: یکهزار و ۵۰۷ خانوار این استان با پوشش جمعیتی چهار هزار و ۷۶۸ نفر از ابتدای امسال تاکنون به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت سیار متصل شدند.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 09 September 2022

جعفر مطلب زاده، اظهار داشت: با احداث پنج سایت جدید و ارتقای ۱۷ سایت موجود توسط همراه اول، دسترسی ۲۴ روستای استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون از محل پروژه " یو. اس. او " (خدمات عمومی اجباری روستایی) به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

وی افزود: پنج سایت جدید در روستاهای اردستان، فریدونشهر و چادگان احداث شده و ۱۷ مورد ارتقا مربوط به روستاهای اردستان، اصفهان، برخوار، بویین میاندشت، چادگان، فریدونشهر، کاشان و نایین بوده که منجر به دسترسی یکهزار و ۵۰۷ خانوار با جمعیتی بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ روستایی به شبکه ملی اطلاعات در استان شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح ها را ۷۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در راستای تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم انجام شده است.

وی اضافه کرد: زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این روستاها با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت سیار و ثابت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان ۸۳ درصد است، خاطرنشان کرد: این شاخص برای اپراتور همراه اول  ۶۳.۵ درصد، ایرانسل ۳۳ درصد و رایتل ۳.۵ درصد است.

مطلب زاده ادامه داد: تعداد مشترکان همراه اول در استان پنج میلیون و ۵۶۷ هزار و ۷۹۲ خط و تعداد مشترکان ایرانسل ۲ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۹۷  مشترک است  و هم اینک تمام شهرهای اصفهان از پوشش نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه برخوردارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت در استان ۱۸.۳۹ درصد و اینترنت پهن باند سیار ۱۱۶.۴۷ درصد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار