فاز نخست دسترسی منازل و کسب و کارها به شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری (FTTX) شهر یزد عصر سه شنبه به بصورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۶۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶ 31 August 2022

به گزارش ایرنا مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد امروز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح گفت: طرح یاد شده به طول ۳۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

محمدرضا پاکدل افزود: این طرح دسترسی ۳۰ هزار خانوار و کسب و کار به سرویس اینترنت پرسرعت ثابت شهر یزد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به برنامه راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت مردمی سیزدهم مبنی بر توسعه شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری تصریح کرد: در سال گذشته و با ابتکار استاندار در پروژه های اقتصاد دیجیتال سند تحولی "یزد نوین" تبدیل شهر میراث جهانی یزد به شهر تمام فیبر نوری به منظور توسعه حوزه های فناوری و گردشگری مورد درخواست و تاکید قرار گرفت.

پاکدل ادامه داد:پس از واگذاری طرح شهر یزد توسط سازمان تنظیم مقررات به شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات و تفاهم انجام شده در استفاده از ظرفیت مسیرهای فیبرنوری شهرداری، عملیات اجرایی پروژه در شهر یزد با سرعت بیشتر و هزینه کمتر پیش رفت و افتخار داریم امروز در هفته‌ دولت‌، فاز اول آن به بهره برداری برسد.

وی افزود: با امضای تفاهم نامه بین شهرداری یزد و شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات، فاز دوم طرح نیز برای پوشش ۳۰ هزار دسترسی دیگر آغاز و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

پاکدل تصریح کرد: ارائه سرویس FTTH توسط دو اپراتور پیشگامان و مخابرات در یزد، زمینه دسترسی به شبکه‌ سرویس با کیفیت و رقابتی را فراهم می کند و علاوه بر این، با کاهش فشار روی سرویس موبایل، کیفت ۴G هم بهبود خواهد یافت و با افتتاح این پروژه مردم یزد طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار