مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در جمع خبرنگاران مطرح کرد
کد خبر: ۱۰۶۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷ 28 August 2022

 

ثبت نام بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان گیلانی در سامانه ثبت نام آموزش و پرورش

شفاف سازی بهترین راهکار مدیریت

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک گیلان محمد فائزی، مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به شخصه  برای شما اربابان رسانه و خبر احترام زیادی قائلم چون شما نیاز بشر را درزمینه اطلاع رسانی پاسخ میدهید.

 

وی افزود:  شما اصحاب رسانه میتوانید نقش مهمی در تحقق اهداف آموزش و پرورش داشته باشید.

 

فائزی در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش برای انجام فعالیت های خود نیاز به فضایی آرام دارد و  برای رشد فرزندانمان، برنامه های تعلیمی و تربیتی خودمان را دنبال می‌کنیم و به حاشیه ها توجه نمی‌کنیم.

 

وی بابیان اینکه تربیت دانش آموز برمبنای اصول ملی ، دینی و دشمن شناسی از سیاست های کلی  آموزش و پرورش است  افزود: معتقدیم که دانش آموزان را  باید با دین، مهارت های زندگی، سیاست و جامعه آشنا کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت:  آموزش و پرورش دو بعد آموزش و پرورش است که  بعد آموزش آن شامل یادگیری  دروس مختلف مثل فیزیک ، ریاضی ، زبان  و... می‌باشد که به سیاست  هیچ ربطی ندارد و در بعد پرورشی نیز  تمام  تلاش ما براین است که  فرزندانمان  را رشد دهیم و به کمال برسانیم لذا کار ما تربیت انسان است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در ادامه سخنان خود  خطاب به رسانه ها بابیان اینکه شما با تحلیل های خوبان میتوانید به ما کمک کنید، گفت: درخواست من از شما اصحاب رسانه و خبرنگاران این است که  در زمینه تعلیم و تربیت از ما  مطالبه گری کنید و  دستاوردهای  آموزش و پرورش  استان را معرفی نمایید.

 

 فائزی در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه تربیت معلم چشمه زاینده ای بود که کشور را سیراب می کرد و زمانی که فیتیله  آن را پایین کشیدیم کشور دچار مشکل شد به بحث روز آموزش و پرورش اشاره کرد و تصریح کرد:  ثبت نام دانش آموزان  در حال حاضر مسأله مهم و روز ما می‌باشد.

 

وی از قرار گرفتن ثبت نام بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان در سامانه  ثبت نام آموزش و پرورش  خبر داد.

 

فائزی با بیان اینکه شفاف سازی بهترین راهکار در حسن مدیریت است ، اظهار داشت: ما به دنبال شفاف سازی هستیم و به همه ی مدارس دولتی و غیر دولتی الزام کردیم  تا نحوه مراحل ثبت نام  را  در معرض دید اولیا قرار دهند.

وی یادآور شد: مدارس غیردولتی نیز  باید محدوده مصوب را در معرض دیدچشم اولیا قرار دهند.

 محمد فائزی خاطر نشان کرد:  همه مدارس  ما باید مجهز به دستگاه کارت خوان باشد

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان همچنین به سامانه رسیدگی به شکایات  اولیا در آموزش و پرورش خبرداد و گفت : شهرستان ها نیز در عین حال که به  این سامانه متصل هستند باید شماره انتقال انتقادات و شکایات را آموزش و پرورش درج کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان سپس به تعیین تکلیف تعدادی از معلمان نهضت سواد آموزی و  پیش دبستانی 

خبر داد که اخیرا انجام گرفته است .

 

وی سپس با بیان اینکه آماده کردن فضاهای آموزشی مدارس واقعا موضوعات نگران کننده ما است، گفت:

امکانات ما محدود است اما  کارهای خوبی برای آماده شدن فضاهای آموزشی در مدارس صورت گرفته است ، مقداری تجهیزات هم برای شروع سال جدید  وارد مدارس شده است.

 فائزی درخصوص تکریم ارباب رجوع گفت؛ درب  اداره کل آموزش و پرورش گیلان به روی ارباب رجوع باز بود و  روزهای سه شنبه کل ستاد را برای داشتن ارتباطی مناسب با مردم بسیج  می کنیم و  سعی میکنیم با رویی خوش و ارتباط موجه انسانی ارتباطی  اداری برقرار کنیم.

وی هفته دولت را نیز تبریک گفت و افزود:زمان علاوه بر براینکه دارای طول است عمق  هم دارد و زمان  همان است که از آن به برکت  تعبیر میشود و عمر کوتاه مدیریت دولت شهیدان رجایی هرچند طولش کم بود اما دارای عمق بوده و و برکت داشته است و هرساله به پاس گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر انقلاب  دستاوردهای نظام به منصه ظهور گذاشته میشود.

زهرا رگان، خبرنگار و عکاس خبرگزاری تابناک گیلان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار