استاندار قم با اشاره به آغاز آماده‌سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان، گفت: ۳۵ هزار نفر از مردم قم در این محدوده از شهرک پردیسان ساکن خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ 22 August 2022

به گزارش تابناک قم، سید محمدتقی شاهچراغی در حاشیه بازدید از مراحل آماده‌سازی اراضی ۵۶۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهرک پردیسان، بیان کرد: به‌رغم تاکید مسئولان ملی بر بلندمرتبه‌سازی در طرح نهضت ملی مسکن، با مقاومت مدیران استانی حداکثر تراکم واحدهای در دست احداث قم ۵ طبقه در نظر گرفته‌شده است.

وی  بابیان اینکه تلاش شده مشکلات سابق انبوه‌سازی در طرح جدید مسکن تکرار نشود، یادآور شد: برخی معضلات گذشته در خصوص شوارع و پارکینگ در طرح نهضت ملی مسکن به‌خوبی مدیریت‌شده است.

شاهچراغی ادامه داد: واحدهای مسکونی و شوارع اراضی ۵۶۰ هکتاری در ۱۵ منطقه تقسیم‌بندی شده و به نحوی مدل شهرسازی و معماری آن طراحی‌شده که مشکلی ازنظر سرانه‌های آموزشی، تجاری، فرهنگی، مسجد و سایر نیازهای شهروندان احساس نشود.

وی بابیان اینکه پیمانکاران طرح اقدامات زیرساختی و استقرار کارگاه خود جهت آغاز عملیات عمرانی ساخت مسکن را آغاز کرده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا متأهلین واجد شرایط قمی بتوانند از طریق این طرح خانه‌دار شوند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه برای عبور قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان از نزدیکی این پروژه حریم موردنظر به‌صورت کامل رعایت شده و هیچ تاثیری بر معماری و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن نمی‌گذارد، تصریح کرد: پیش‌بینی و تاکید مدیریت استان بر تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان در یک بازده زمانی ۳۶ ماهه است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار