تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
روز گذشته در حالی که پس از چند روز بارش های سنگین و آفتابی شدن آسمان ، گمان می رفت بارندگی ها و فعالیت سامانه به پایان خود رسیده است ، اما به ناگاه ظرف چند دقیقه آسمان به هم ریخت و باران هایی سیل آسا همراه با تگرگ های بسیار بزرگ ، شهر و شهروندان یاسوج را غافلگیر کرد به گونه ای که خسارات وارده بی سابقه گزارش می شود .
کد خبر: ۱۰۵۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 02 August 2022

غافلگیری در چند دقیقه ! / گفتگو با چهره شاخص سیل یاسوج + فیلم

روز گذشته در حالی که پس از چند روز بارش های سنگین و آفتابی شدن آسمان ، گمان می رفت بارندگی ها و فعالیت سامانه به پایان خود رسیده است ، اما به ناگاه ظرف چند دقیقه آسمان به هم ریخت و باران هایی سیل آسا همراه با تگرگ های بسیار بزرگ ، شهر و شهروندان یاسوج را غافلگیر کرد به گونه ای که خسارات وارده بی سابقه گزارش می شود .
بارش های حداکثر 20 دقیقه ای چنان سنگین و خسارات بار شد که مسئولین استانی و شهرستانی تا پاسی از شب درگیر عملیات امداد و نجات بودند .
غافلگیری در چند دقیقه ! / گفتگو با چهره شاخص سیل یاسوج + فیلم
بارش تگرگ های بزرگ در یاسوج!
فرماندار بویراحمد که فرماندهی یکی از گروه های مدیریت بحران پس از بارش های سیل آسا در شهر یاسوج را بر عهده داشت در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : این بارش ها به اندازه ای سنگین و غیر منتظره بود که علیرغم اعلام اماده باش و تذکرات مکرر ستاد بحران اما شهروندان غافلگیر شدند .
شهرام مهدوی مطلق افزود : پس از بارش باران سیل آسا ، تیم هایی از شهرداری ، هلال احمر ، آتش نشانی و دیگر دستگاه های عمل کننده در مدیریت بحران ، اقدام به امدادرسانی نمودند .
مهدوی مطلق ادامه داد : عملیات گروه های امدادرسانی ابتدا ، باز کردن معابر و آبراه ها و پس از آن تخلیه آب منازل بود که البته در این باران خسارات بسیار زیادی به لوازم خانگی به دلیل ورود حجم سنگین آب به منازل وارد شد .
بازدید میدانی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشان می داد که بسیاری از آبگرفتگی های شهر و خانه های مردم به دلیل انسداد برخی گلوگاه ها و آبراهه های سطح شهر بود که متاسفانه باعث ورود حجم زیادی از آب به خانه های مردم شد .
فیلم / غافلگیری یاسوج در چند دقیقه
گفتگو با چهره شاخص سیل یاسوج
شب گذشته پس از آرامش نسبی وضعیت جوی ، کلیپ های ارسالی در فضای مجازی نشان می داد که در سطح شهر اتفاقات بسیار زیادی رخ داده است ، از آبگرفتگی و تخریب و خسارات شدید تا برخی اقدامات ایثارگرانه مردمی در کمک به حادثه دیدگان !
فیلم زیر به شدت سطح فضای مجازی ، رسانه ها و حتی رسانه های خارجی را به تسخیر خود درآورد ! فیلمی که نشان از اوج فداکاری و حس کمک رسانی به همنوع در مصیبت و بلا را به تصویر می کشید ! انتشار ویدئویی در فضای مجازی که در آن نشان می داد یک جوان ۲۹ ساله با ایثار و فداکاری برای نجات جان یک مادر و فرزندان گرفتارش در سیل یاسوج به آغوش خطر رفت، از شب گذشته پربازدید شده است.
عصر روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۱ توسط  یک فیلم در فضای مجازی باخبر شدیم که در پی بارش‌های سیل آسا در شهرک امام حسین یاسوج مقابل کلینیک تامین اجتماعی یاسوج، "بهنام خسروانی"، شهروند استان کهگیلویه و بویراحمدی ، با مشاهده گرفتار شدن یک مادر و سه فرزندش در یک خودروی ۲۰۶ صندوقدار در سیل در اقدامی فداکارانه برای نجات آنها اقدام می‌کند.
"بهنام خسروانی" ۲۹ ساله که جوانترین عضو یک خانواده بویراحمدی است، داستان این فداکاری را اینگونه برای خبرنگار ایسنا توضیح می‌دهد: با خودروی خودم در حال رفتن به مرکز شهر بودم که متوجه گرفتاری یک مادر و سه فرزندش در خودروی ۲۰۶ صندوق دار مقابل کلینیک تامین اجتماعی یاسوج شدم که خودرو آنها را آب می برد و در نهایت با برخورد با یک خودرو دیگر متوقف شد که سریع دست بکار شدم و برای نجات آنها تلاش کردم.
وی اضافه می کند: همسر این خانم برای گرفتن نوبت به کلینیک رفته بود که هنگام برگشت شاهد گرفتار شدن همسر و سه فرزندش داخل خودرو در سیلاب شد.
خسروانی اظهار کرد: در این حادثه ابتدا سه کودک که ۶ ماهه، ۲.۵ ساله و دختر ۹ ساله بودند را نجات دادم و سپس جان مادر آنها را نجات دادم.
غافلگیری در چند دقیقه ! / گفتگو با چهره شاخص سیل یاسوج + فیلم
این جوان ایثارگر و فداکار که اهل روستای "سروخمزون"دهستان "دشتروم" از توابع شهرستان و ساکن یاسوج است، در پاسخ به این سوال که آیا در آن لحظه نترسیدید که خودتان از بین بروید و خانواده تان عزادار شوند؟ اظهار کرد: وقتی این صحنه را دیدم دلم برای مادر و بچه های کوچکش  سوخت و برای رضای خدا به آنها کمک کردم.
خسروانی تصریح می کند: هر لحظه فشار آب زیادتر می شد. یک نفر از اهالی منطقه وقتی من را در آن حال مشاهده کرد با یک بیل به کمک من آمد که در لحظات آخر تعادلم بهم خورد و چیزی نمانده بود که من را هم آب ببرد.
وی در خصوص اینکه برخی در فضای مجازی کار او را با ماجرای دهقان فداکار مقایسه کرده بودند، ادامه می دهد که من به دهقان فداکار نمی رسم اما سعی کردم دهقان فداکار باشم و آن لحظه که این مادر و فرزندانش گرفتار سیل شده بودند وجدانم ناراحت شد و به کمک آنها شتافتم.
خسروانی در رابطه با اینکه اگر چنینی اتفاقی باز هم بیفتد کمک می کنید، گفت: اگر باز هم چنین اتفاقی بیفتد کمک می کنم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار