رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: خانواده‌های کودکان کار شناسایی شده در این شهرستان زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸ 01 August 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، عزیزالله دیلمی در نشست ساماندهی متکدیان این شهرستان افزود: تاکنون ۱۷ کودک کار خیابانی در سنین هشت تا ۱۴ سال در گچساران شناسایی شده است که ۹۰ درصد آنها غیر بومی هستند.

وی با اشاره به اینکه گروهی از کارشناسان بهزیستی در حال شناسایی کودکان کار خیابانی در گچساران هستند ادامه داد: کارشناسان اورژانس اجتماعی پس از تشکیل پرونده برای این کودکان با حضور در خانه های آنان ضمن بررسی دلایلِ کار کودکان، آموزش های لازم درباره پیامدهای پدیده کودکان کار خیابانی را به والدین ارائه می دهند.

 

رییس اداره بهزیستی گچساران بیان کرد: تجربه نکردن دوره کودکی، درآمد کمتر از فعالیت آنان، نداشتن بیمه‌ از حداقل آسیب های پدیده کودکان کار و خیابانی است.

 

وی اضافه کرد: زمینه تحصیل تعدادی از کودکان کار در گچساران فراهم شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: برخی از متکدیان این شهرستان حاضر به دریافت تسهیلات اشتغالی از سوی نهادهای حمایتی نیستند زیرا درآمد آنها از راه تکدی گری بیشتر است.

دیلمی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۰ میلیون ریال به صورت موردی به کودکان کار و خانواده هایشان پرداخت شده است.

 

فرماندار گچساران هم در این نشست با بیان اینکه تکدی گری به یک شغل پرسود و بدون زحمت تبدیل شده گفت: متاسفانه در جامعه امروزی شاهد به کار گرفتن کودکان از یک سال به بالا در کار تکدی گری هستیم.

روانبخش دیهیم خوب افزود: با کمک نهادهای مردمی و دستگاه های متولی، متکدیان این شهرستان شناسایی و برای جمع آوری آنها اقدامات لازم انجام شود.

 

وی ادامه داد: پس از جمع آوری تکدی گران آنها را برای فراگیری حرفه های مناسب به مراکز آموزشی معرفی تا بتوانند یک شغل مفید راه اندازی کنند.

 

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار