مدیر دارویی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم میتوانند مشکلات خود را برای تامین نیازهای دارویی از طریق میز ارتباطات مردمی به راحتی با ما و دولت درمیان گذارند.
کد خبر: ۱۰۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ 21 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر ژیلا محسنی در حاشیه میز ارتباطات حوزه سلامت که با حضور نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در اراک برگزار شد، افزود: امروز در خدمت تمامی ارباب رجوع های شهر از نظر مشکلات دارویی، مشکلات شرکت‌های تولیدی، شرکت های پخش دارویی و هر مشکلی که در سطح دانشگاه تابع ما وجود دارد، هستیم و توانسته ایم جوابگو اکثر سوالات آنها باشیم.
وی یادآورشد: با فراهم شدن شرایط موجود و میز ارتباطات مردمی، مردم میتوانند مشکلات خود را به راحتی با ما و دولت در میان گذارند و امید است که مشکلات دانشگاه از نظر سیستم دارویی حل شود.
دکتر محسنی درباره مشکلات سیستم دارویی توضیح داد: مساعدت بیماران مبتلا به بیماری های خاص، نسخه های تک نسخه ای که متاسفانه تحت پوشش بیمه نیستند و از طرفی چون داروهای آنها در لیست دارویی کشوری نیست مساعد های مالی وزارت بهداشت شامل حال آنها نمیشود بنابرایت نمیتوانند از هلال احمر به صورت یارانه ای دریافت کنند.
وی ادامه داد: همچنین تامین دارو های آنها پروسه ای زمان بر است و اکثرا سر قیمت های هنگفتی که باید پرداخت کنند و هیچکس جوابگو نیست مشکلات زیادی دارند چراکه نه میتوانند از مساعدت های مالی استفاده کنند، نه تحت پوشش بیمه قرار میگیرند از طرفی از بیمارستان نیز نمیتوان تهیه کرد زیرا بار مالی این داروها برای بیمارستان های ما زیاد است و به علت اینکه بیماران سرپایی هستند نمیتوانند از مددکاری بیمارستان نیز استفاده کنند.
گفتنی است این مشکلاتی است که در سطح استان وجود دارد و امید است وزارت کشور بتواند برای حل مشکلات این افراد راهکاری هایی را برنامه ریزی و اجرا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار