چندی قبل شهردار کرمانشاه از لزوم تعریف چند زون شهری جدید در کرمانشاه سخن گفت، از آن جهت که توسعه کرمانشاه در برخی از مناطق به بن بست رسیده و باید ظرفیت‌های جدیدی برای توسعه شهری ایجاد شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 21 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا چندی قبل شهردار کرمانشاه از لزوم تعریف چند زون شهری جدید در کرمانشاه سخن گفت، از آن جهت که توسعه کرمانشاه در برخی از مناطق به بن بست رسیده و باید ظرفیت‌های جدیدی برای توسعه شهری ایجاد شود. پیشنهاد شد برای کرمانشاه سه زون بلندمرتبه سازی (برای ساختمان‌های چند طبقه و برج‌ها)، زون باغ ویلا و زون تجاری اداری تعریف شود، اما برای اینکه چند سال آینده در این زون‌ها از بعد منظر شهری، ترافیک، دسترسی مردم به امکانات، زیرساخت‌هایی مانند برق و آب و ... دچار چالش نشویم لازم است مواردی مد نظر قرار گیرد.

رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه معتقد است، طراحی زون‌های جدید برای شهر کرمانشاه نیازمند ملزوماتی است که باید حتما مد نظر قرار گیرد.

آرش شادفر تعریف زون‌های جدید را با توجه به روند افزایش جمعیت و نیاز‌هایی که در توسعه شهری داریم یک نیاز اساسی برای شهر کرمانشاه دانست و افزود:، اما از آنجایی‌که طراحی این زون‌ها با دید بلندمدت انجام می‌شود، نیازمند در نظر گرفتن مسائل متعددی است.

وی با اشاره به پیشنهاد ایجاد سه زون بلندمرتبه، باغ ویلا و زون تجاری و اداری برای شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: برای نمونه در زون بلندمرتبه حتما باید به مطالعات زلزله خیزی و پهنه بندی زلزله برای احداث ساختمان‌های بلند توجه شود و وضعیت مسیر‌های دسترسی و معابر شهری بگونه‌ای تعریف شود که اگر زمانی با بحران مواجه شدیم امکان حضور به موقع در منطقه فراهم شود.

رئیس انجمن صنعت ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه زون باغ ویلا نیز یکی از نیاز‌های مهم شهر است که، چون در گذشته دیده نشده اکنون شاهد بروز تخلفاتی در مناطق مختلف از جمله جاده سنندج هستیم، تاکید کرد: این زون، چون بعد مسکونی دارد نمی‌تواند خارج از شهر باشد و باید محلی در محدوده شهری برای احداث آن تعریف شود.

شادفر در نظر گرفتن مسائل ترافیک و حمل و نقل، تفریحی و توریستی، زیرساخت‌هایی مانند آب و ... را نیز برای این زون‌ها حیاتی دانست تا در آینده با چالش مواجه نشویم.

وی اضافه کرد: به علاوه باید در تعریف این زون‌ها حتما به سلیقه و ذائقه مردم نیز توجه شود تا دوباره شاهد بروز تخلفات ساختمانی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه جزئیات احداث این زون‌ها باید در شورای راهبری طرح جامع کرمانشاه با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مرتبط با صنعت ساختمان، صاحب نظران و اساتید دانشگاه مطرح شود، عنوان کرد: این شورا یک بازوی مشورتی در زمینه طرح جامع شهر کرمانشاه است که تعریف زون‌های جدید شهری نیز باید در قالب همین طرح جامع صورت بگیرد.

به گفته رئیس انجمن صنعت ساختمان کرمانشاه، بعد از بررسی کارشناسی لازم است کار برای اجرا و ساخت و ساز به بخش خصوصی واگذار شود و البته مشوق‌هایی خصوصا در زمینه مجوزها، تغییر کاربری و ... به سرمایه‌گذاران داده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار