معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه از راه‌اندازی ۲ رشته جدید در این دانشگاه با اخذ موافقت قطعی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ رشته و گرایش در دانشگاه رازی فعال است.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 20 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مجتبی بیگلری» افزود: دانشگاه رازی برای سال‌جاری موفق به اخذ موافقت قطعی از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم در ۲ رشته جدید شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی اضافه کرد: براین اساس رشته علوم مهندسی آب (منابع آب) در مقطع دکتری و رشته مهندسی انرژی‌های تجدیدپذیر در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه رازی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون در دانشگاه رازی در رشته‌های آبیاری و زهکشی، سازه‌های آبی و مدیریت منابع آب در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می‌برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یکصد هزار دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار