سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه بسیج دارای شجاعت، جسارت، روحیه فداکاری و ایثار و اخلاص است، گفت: نیروی مکتبی بسیج وارث مکتب شهدا و نردبان ترقی نظام است.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 07 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دانشگاه رازی، دکتر «محمدنبی احمدی» در مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: بسیج با تشکل‌های دیگر متفاوت است، اما این تفاوت در این است که بسیج بار‌های بر زمین مانده را بر می‌دارد یعنی کار‌هایی که دیگران نمی‌توانند انجام دهند را انجام می‌دهد.

وی افزود: بسیج دارای شجاعت، جسارت، روحیه فداکاری و ایثار و اخلاص است و زمانی که بسیجیان مخلصانه کار کنند قطعاً ثمرات ارزشمندی به دنبال خواهد داشت. کما اینکه در دوران دفاع مقدس، تفکر بسیجی بر میدان حاکم بود و در شرایطی که ابرقدرت‌ها به طور مستقیم با کشور ما وارد نبرد شده بودند، رزمندگان بسیجی با دست خالی، امّا با توکل به خداوند متعال و جهاد مخلصانه، مقابل دشمن ایستادند و دیدیم که یک وجب از خاک میهن نصیب دشمن نشد.

احمدی در ادامه بسیجیان را وارثان شهدای گرانقدری همچون شهید همت، شهید باکری، شهید سلیمانی و شهید حججی دانست و افزود: آنچه نام این شهدای عزیز را جاودانه کرد؛ اخلاص و تقوای در عمل بود و همه ما باید پاسدار خون شهیدان و آرمان‌های والایشان باشیم.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه، بسیجیان مخلص و ولایی را دست پرورده مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: همه مدیران و معاونین دانشگاه برای مدیریت صحیح این مجموعه به کمک بسیجیان نیاز دارند و امیدواریم همانطور که بسیج خود را نردبان ترقی نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب کرده است، در مسیر خدمتگزاری و ادای تکلیف خود، همچنان استوار و با انگیزه حرکت کنیم.

وی همچنین "تواضع و فروتنی" را ویژگی ممتاز بسیجیان دانست و تأکید کرد: فرزندان عزیزم بدانید که نیرو‌های بسیجی و انقلاب در کانون توجه و زیر ذره بین قرار دارند بنابراین باید نهایت دقت را در ادای تکلیف و انجام رسالت خود داشته باشید و خود را برای ساختن ایرانی آباد آماده کنید.

حجت‌‍الاسلام "جواد افشار نجفی" مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رازی نیز اظهار داشت: بسیج به عنوان یک نیروی ولایی، با ایمان و انگیزه، در مواقع نیاز کشور همواره آماده به خدمت است.

وی با اشاره به توصیف زیبای امام راحل (ره) از بسیج به «شجره طیبه» گفت: بسیج دانشجویی ویژگی‌های خاص و متمایزی دارد و با نگاه نخبه‌مدار در مسیر هدفی والا حرکت می‌کند که همان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام افشارنجفی تأکید کرد: از رسالت‌های دانشجویان بسیجی، تشخیص درست و اقدام مناسب است، جوانان بسیجی باید خود را برای آینده کشور و ساختن ایران آباد آماده کنند و به خودسازی بپردازند تا در صحنه‌های مختلف انقلاب در آینده به خوبی ایفای نقش نمایند.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه: بسیج وارث مکتب شهدا و نردبان ترقی نظام است

دکتر عباس حاج زین العابدینی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی با بیان اینکه بسیج و بسیجیان نیرو‌های وفادار به انقلاب اسلامی هستند و در این مسیر با بصیرت و کار جهادی حرکت می‌کنند، گفت: همه تشکل‌های دانشجویی باید در راستای همدلی و پرهیز از حواشی، کدورت‌ها و اختلافات حرکت کنند.

وی رسالت بسیج را دفاع از ارزش‌ها دانست و گفت: باید از فرصت‌های محدودی که در اختیار داریم به بهترین نحو استفاده کنیم و از فرصت سوزی پرهیز کنیم.

زین العابدینی تأکید کرد: بسیج جایگاه ویژه‌ای دارد و انتظاری که از بسیج و بسیجیان می‌رود نیز انتظاری ویژه است، امیدواریم با توکل بر خداوند متعال در انجام رسالت و مسئولیت خود سربلند بوده و همه ما حامی بسیجیان هستیم.

محمد حسین پور مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی نیز در این مراسم گفت: بسیج دانشجویی یک تشکل انقلابی است که به فرمان رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از اسلام و انقلاب و پاسداری از اصل تغییرناپذیر «نه شرقی نه غربی» و تلاش برای ایجاد حکومت جهانی اسلام و ترویج تفکر بسیجی تشکیل شد.

وی کمک به اسلامی‌تر شدن دانشگاه‌ها، تبیین و ترویج فرامین و رهنمود‌های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحکیم و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی و توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاه، حضور همیشه در صحنه و مقابله با تهاجمات نرم دشمن با تکیه بر هوشمندی، تلاش و توکل به خداوند را از اهداف بسیج دانشجویی برشمرد.

حسین پور کار تیمی، مهارت‌ورزی، دانش‌افزایی و اخلاق محوری را برای پیشبرد اهداف متعالی بسیج دانشجویی دانشگاه رازی مورد تأکید قرار داد.

در پایان این مراسم، با تقدیر از زحمات "محمد عزیزی" مسئول سابق، "محمد حسین پور" به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رازی کرمانشاه معرفی شد.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه: بسیج وارث مکتب شهدا و نردبان ترقی نظام است

به گزارش ایرنا، دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان، هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می‌برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار