هر چند گفته شد هدف این سفر ، نظارت بر اجرای مصوبات این استان و بررسی میزان پیشرفت پروژه های اصلی کهگیلویه و بویراحمد و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای برخی طرح های اصلی استان بوده است اما به نظر می رسد در واقع چندان خروجی مشخصی این سفر نداشته است ! و در برخی موارد هم مشخص نیست که قالیباف با چه تخصصی و یا کدام تیم تخصصی بررسی میدانی می کرد !
کد خبر: ۱۰۵۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ 07 July 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، رئیس مجلس شورای اسلامی دو روز پیش سفری به کهگیلویه و بویراحمد داشت که به دلیل ممانعت از حضور خبرنگاران در پوشش خبری این سفر ، نهایتا ، غیر از برخی خبرهای یک دست از سوی تیم های خبری استانداری و خود قالیباف آن هم به صورت مدیریت شده ، جزئیات واقعی و آنچه در این سفر گذشت مشخص نشد .
هر چند گفته شد هدف این سفر ، نظارت بر اجرای مصوبات این استان و بررسی میزان پیشرفت پروژه های اصلی کهگیلویه و بویراحمد و اتخاذ تصمیمات لازم برای تسریع در اجرای برخی طرح های اصلی استان بوده است اما به نظر می رسد در واقع چندان خروجی مشخصی این سفر نداشته است ! و در برخی موارد هم مشخص نیست که قالیباف با چه تخصصی و یا کدام تیم تخصصی بررسی میدانی می کرد ! به عنوان مثال نظارت میدانی قالیباف و تیم همراه از پتروشیمی گچساران برای چه بود و اصلا خروجی آن چه بود ؟! یا اینکه منظور دقیق از بیان بررسی مصوبات مربوط به استان دقیقا منظور کدام مصوبه بود ؟ مگر مجلس مصوبه ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد داشته است ؟ یا اگر داشته است چرا گفته نشد که مثلا این مصوبه بود و این هم نتیجه پیگیری مصوبه !
برای بسیاری که به وظایف ، اختیارات و مسئولیت های حوزه تخصصی مسئولین توجه مو شکافانه دارند ، هنوز این جای سوال است که اصلا قالیباف با چه هدفی آمد و نتیجه این سفر چه بود ؟! ضمن اینکه عده ای هم معتقدند که قالیباف در واقع هر هدفی چه سیاسی و چه در چهارچوب وظایف قانونی خود داشته است اما یک نکته بسیار پررنگ بود و آن هم اینکه در واقع تلاش شد از طریق این سفر چهره مخدوش و نامحبوب نمایندگان استان به نوعی تطهیر شود حتی به قیمت مقابله با سخنان صریح رهبری !
واقعیت این است که در حوزه سیاسی ، استان دچار سرطان دخالت نمایندگان در امور اجرایی بوده که در دوره اخیر ، به دلیل ضعف مفرط استاندار این سرطان پیشرفت بیشتری کرده تا جایی که گفته می شود تقریبا همه چیز دست نمایندگان است و عملا استانداری به عنوان نماینده دولت در رتق و فتق امور اجرایی نقش پررنگی نداشته است ، هر چند در این اواخر استاندار با توجه به انتقادات صریحی که از عملکرد وی شد تلاش کرد سهمی هم از مدیریت حوزه سیاسی به خود اختصاص دهد و البته همین هم به بیراهه رفت ! اما در مجموع کارنامه استاندار در حفظ شان و جایگاه دولت به شدت منفی است !
حال برخی بر این اعتقاد هستند که تنها خروجی سفر قالیباف به کهگیلویه و بویراحمد ، تلاش برای ترمیم وجهه نمایندگان استان بوده است نمایندگانی که به باور بسیاری ضعیف ترین نمایندگان تاریخ استان هستند !
در واقع باید گفت قالیباف هزینه سنگینی در این سفر متحمل شد چرا که دخالت نمایندگان استان و البته کشور در امور اجرایی آنقدر شایع شده که رنگ حقیقت گرفته و حتی کار تا جایی پیش رفت که رهبری هم به صراحت تذکر داد !
این ماجرای دخالت نمایندگان در امور اجرایی و واکنش های عملی مقابله گرانه نمایندگان به سخنان رهبری گویا داد یکی از سخنرانان در همین سفر قالیباف را هم درآورد به گونه ای که از زبان حجت الاسلام عبدی پور مشاور استاندار آمده است که وی در شورای اداری خطاب به قالیباف گفته است : چرا جنابعالی که باعناوین مدیر جهادی ، انقلابی و ولایی در رأس مجلس قرار گرفته اید ؛ علیرغم تذکر مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات مدیران اجرایی به جای اینکه پیگیر منویات مقام معظم رهبری باشید و با نمایندگانی که در انتصابات دخالت نموده اند برخورد کنید؛ در دیدار با رهبری گلایه نمایندگان را به رهبری گفته اید؛ که نمایندگان نگرانند که شما می فرمایید نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند؟
عبدی پور ادامه داد :جناب آقای قالیباف! ما از حضرتعالی توقع داریم با نمایندگانی که در انتصابات دخالت می کنند ، برخورد کنید ؛ زیرا این امر باعث شده هم بخش اعظم مردم و هم بخش عظیمی از نیروهای انقلابی و مؤمن مظلوم واقع شوند و حقوق آنها تضییع شود!
در پایان باید  گفت ، سفر قالیباف برای استان کهگیلویه و بویراحمد ، منفعتی داشته باشد یا نه ! اما یک هزینه بسیار سنگین برای خود وی داشت و آن هم مشخص و رسانه ای شدن مقابله رئیس مجلس با سخنان رهبری در حمایت از نمایندگان مداخله گر در امور اجرایی بود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
بسیار عالی سخنی بجا وسنجیده است همه مشکلات کشور زیر سر مجلس است و رییس مجلس در راس آن قرار دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار