کد خبر: ۱۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲ 04 March 2015

در سالگرد بمباران شيميايي حلبچه عراق و مناطق کردنشين، توسط رژيم بعثي صدام، مراسم بزرگداشت شهداي اين حادثه در دانشگاه تبريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما ،رييس دانشگاه تبريز در اين آيين با تاکيد بر اينکه ما بايد هميشه و در همه حال ياد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامي بداريم، تصريح کرد: اگر امروز ملت ايران در امنيت و آرامش به سمت قله هاي رفاه و پيشرفت حرکت مي کند همه اينها به خاطر از جان گذشتگي شهدا بوده است.

دکتر محمدرضا پور محمدي در ادامه در خصوص جنايات رژيم بعث عراق در مناطق کردنشين يادآور شد: بمباران شيميايي که عليه ملت ايران و کردهاي عراق از سوي صدام در هشت سال دفاع مقدس انجام شد، دردناکترين و غم انگيزترين جنايت عليه بشريت بود که نبايد اين حادثه و دد منشي ها فراموش شود.

رييس دانشگاه تبريز در خاتمه خواستار تحقيق علمي بيشتر در راستاي عمق اين فاجعه انساني در ابعاد مختلف شد و گفت: اين دانشگاه آماده همکاري با پژوهشگران در اين عرصه است و در حد توان از اين نوع تحقيقات حمايت هاي لازم را خواهد کرد.همين گزارش حاکي است: در اين مراسم سخنرانان در خصوص ابعاد مختلف جنايات رژيم بعثي عراق در اين حادثه به ايراد سخن پرداختند.

يادآور مي شود: اين برنامه با همکاري مديريت فرهنگي و دانشجويان کرد دانشگاه تبريز اجرا شد.پخش فيلم، کليپ، نمايش تئاتر، ارايه مقاله، قرائت بيانيه از ديگر برنامه هاي جنبي اين آيين بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار