مدیرعامل سازمان استاندارد استان قزوین تاکید کرد:
مدیرعامل سازمان استاندارد قزوین گفت: در راستای حمایت از کارگر و تولید داخلی، مصرف کنندگان از خرید کالای قاچاق خودداری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 03 October 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از شاخص، محمودرضا طاهری مدیرعامل سازمان استاندارد استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شاخص، در رابطه با استاندارد بودن کالاهای داخلی اظهار کرد: بحث استانداردسازی یکی از موارد مهم در تولید است؛ کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری هستند تا مجوز اخذ نکنند حق تولید انبوه و ارائه کالا به بازار را ندارند.

وی در ادامه توضیح داد: در ایران نیز مانند سایر کشورها اخذ استاندارد اجباری و الزامی است و واحدهای تولیدی پس از کسب مجوزهای لازم کالاها را به بازار ارائه می دهند.

این مسئول در رابطه با قاچاق کالا گفت: سازمان استاندارد جزء سازمان‌هایی است که برای حمایت از تولید داخلی و حقوق مصرف کنند‌‌ه در این موضوع پیگیر بوده و به شدت با این مقوله برخورد می‌کند چرا که کالاهای قاچاق از لحاظ سلامت و امنیت کنترل نمی‌شود.

طاهری در ادامه با اشاره به حمایت از تولید کنندگان داخلی افزود: بحث حمایت از تولیدکنندگان نیاز است و اگر کالایی که وارد کشور می‌شود در داخل کشور نیز تولید ‌شود؛ کالای وارداتی باید عوارض دولت را پرداخت کند تا بتواند با تولید داخلی رقابت کند.

مدیرعامل سازمان استاندارد استان قزوین با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدکنندگان نیروی محرکه اقتصاد کشور است تصریح کرد: هرچقدر به تولید داخلی بیشتر اهمیت داده شود و حمایت بیشتری از صنایع تولیدی داخل داشته باشیم مسلما در اقتصاد مقاومتی نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت چراکه با وجود اقتصاد مقاومتی وابستگی ما به کشورهای دیگر قطع می‌شود.

این مسئول در ادامه توضیح داد: اگر تولیدات ما به گونه‌ای باشد که جوابگوی نیاز کشور نباشد با حمایت از تولیدات داخلی می‌توانیم واردات را انجام دهیم به شرطی که سیاست‌های کلی به درستی تنظیم شده باشد؛ مسئولین نیز در این موضوع باید نهایت دقت را داشته باشند و حداقل همان نظارت‌هایی را که بر روی کالای داخلی دارند بر روی کالاهای وارداتی نیز داشته باشند.

وی با عنوان این‌که استاندارد سازی حداقل‌هایی است که باید برای تولید کالا وجود داشته باشد، اذعان داشت: سازمان استاندارد تولید را از لحاظ امنیت و سلامت جامعه بررسی می‌کند و این حداقل کاری است که هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده اهمیت دارد.

طاهری در ادامه توضیح داد: سازمان استاندارد باید کنترل‌های لازم بر روی واردات داشته باشد و اجازه ورود کالای بدون کیفیت به کشور را ندهد چه بساکه سازمان‌های دیگر نیز در حوزه کاری خود نظارت‌های لازم را اعمال می‌کنند.

مدیرعامل سازمان استاندارد استان قزوین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک اصل مهم است و با گذشت زمان و پیشرفت علم اهمیتش نیز بیشتر خواهد شد؛ هرچه قدر ما بیشتر به اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم بهتر می‌توانیم در برابر تهدید و یا تحریم کشورهای دنیا ایستادگی کنیم.

طاهری در پایان با اشاره به اینکه با حمایت از تولیدکنندگان داخلی اشتغال زایی خواهد شد گفت: از مردم به عنوان مصرف کننده خواهشمندیم، کالاهایی را که توسط سازمان استاندارد تایید شده است را مصرف کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار