مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: طرح ویژه بازرسی و استانداردسازی با اولویت تجهیزات منصوبه در زمین‌های بازی، مهد‌های کودک وخانه‌های بازی کودک سطح استان در دستور کار اداره کل استاندارد قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳ 21 June 2022

مهدی حسین پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و افزایش استفاده از مکان‌های تفریحی از جمله شهربازی، این اداره کل با هدف شناسایی نواقص و وضعیت موجود تجهیزات منصوبه در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، پارک محله‌ها، مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی طرح ویژه بازرسی و استانداردسازی با اولویت تجهیزات منصوبه در زمین‌های بازی، مهد‌های کودک وخانه‌های بازی کودک سطح استان را در دستور کار دارد که درحال حاضر تعداد ۸ مکان تفریحی شناسایی شده در سطح استان فعالیت می‌کنند و ۵ مکان تفریحی شهرستان کرمانشاه موفق به استانداردسازی و تاییدیه ایمنی شده‌اند و در طی یک سال گذشته نیز تعداد ۱۶۴ بازرسی فنی و ارزیابی از آن‌ها انجام گردیده است.

وی تصریح کرد: تمامی تجهیزات تفریحی منصوبه در شهربازی‌ها، زمین‌های بازی، مهدکودک‌ها و خانه‌های بازی کودک مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است در این راستا اداره کل استاندارد به منظور حفظ سلامت و ایمنی کودکان و ایجاد اطمینان خاطر خانواده‌ها تهمیدات سختگیرانه‌ای را در پیش گرفته است.

حسین پور در ادامه بیان کرد: گزارش بازرسی، نواقص (بحرانی و عمده) و عدم انطباق تجهیزات بازی به شهرداری‌های مناطق مختلف شهرستان کرمانشاه و شهرداری شهرستان‌های تابعه، اعلام شد که تا کنون بخشی از این مراکز فرآیند استاندارد سازی را انجام وموفق به اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد شده اند.
دبیر شورای استاندارد استان تاکید کرد: در راستای کاهش مخاطرات استفاده از تجهیزات از تمامی بهره برداران شهربازی‌ها و خانه‌های بازی سرپوشیده درخواست می‌گردد درهنگام بهره برداری وسایل بازی به نکات و استاندارد‌های لازم توجه نمایند.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه همچنین به مدیران مهدکودک‌ها یادآور شد که پیش از خرید تجهیزات بازی، از استاندارد بودن وسایل بازی اطمینان حاصل نموده و برای اخذ مجوز حین نصب جهت مشاوره فنی با کارشناسان این اداره کل به عنوان دستگاه نظارتی مراجعه نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار