مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از آغاز برنامه‌های این اداره کل در هفته محیط زیست از ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه با شعار "محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه" خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ 05 June 2022

 نیره پورملائی گفت: هر ساله برای روز جهانی محیط زیست، شعار و موضوعی از طرف سازمان ملل در نظر گرفته می‌شود که شعار و موضوع روز جهانی محیط زیست در سال جاری «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» است.


وی یکی از اهداف مهم سازمان ملل متحد از برگزاری چنین مراسمی را توانمندسازی مردم به منظور افزایش مشارکت آن‌ها در نیل به توسعه‌ای پایدار و متوازن با هدف اطمینان از برخورداری همه ملت‌ها از آینده‌ای امن‌تر و سعادتمندانه‌تر و ارتقای بینش جوامع در تغییر دیدگاه‌ها به موضوع محیط زیست عنوان کرد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: روز جهانی محیط زیست یکی از ایامی است‌ که انسان قصد دارد به خود یادآوری کند که بدون آب، خاک و هوای سالم امکان توسعه پایدار و زیست توأم با سلامتی مقدور نخواهد بود.


وی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه عکس محیط زیست، وبینار آموزشی تنوع زیستی استان ویژه سازمان‌های مردم نهاد، افتتاح بلوار محیط زیست در شهرستان میبد، افتتاح دفتر هسته محیط زیست در شهرک صنعتی جهان آباد، گرامیداشت روز محیط بان، نشست و گردهمایی مسئولان محیط زیست صنایع در شهرستان مهریز و ... از ویژه برنامه‌های این اداره کل می‌باشد.


پورملائی تصریح کرد: آشنایی شهروندان با موضوعات زیست محیطی، لزوم توجه به اصول و مبانی حفاظت از محیط زیست، ضرورت حساس سازی اقشار مختلف جامعه، ارائه آموزش‌های لازم با مشارکت ارگان‌های ذیربط و حرکتی به سوی جامعه‌ای با توسعه پایدار از اهداف برگزاری ویژه برنامه‌های هفته محیط زیست است.


وی اظهار داشت: حضور در برنامه‌های صدا و سیما، برگزاری مسابقات عکاسی، نمایشگاه کاریکاتور و تهیه کلیپ، پادکست، اینفوگراف، تیزر، موشن گرافیک از دیگر برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد در این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار