استاندار یزد:
استاندار یزد با اشاره به جایگاه یزد در شاخص‌های توسعه یافتگی، صادرات و سرانه صنعتی در کشور، بر لزوم پررنگ‌تر دیده شدن نقش استاندارد در این اقلیم و اهتمام به استانداردسازی محصولاتی که در استان از نظر تولید قطب و شاخص هستند، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸ 30 May 2022

«مهران فاطمی» امروز دوشنبه ۹ خرداد در نشست شورای استاندارد استان که در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد، گفت: استاندارد همانگونه که از نامش مشخص است، به طور مستقیم با کیفیت، سلامت و ایمنی مردم سر و کار داشته و در همه‌ی شئونات زندگی مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: رعایت استانداردها اعم از اجباری و تشویقی و با نگاه اقتصادی، باعث رونق تولید و رشد اقتصادی استان و در نهایت کشور می‌شود، لذا ضروری است که دست‌اندرکاران مرتبط، استانداردسازی محصولاتی که در استان از نظر تولید قطب و شاخص هستند به عنوان یک مزیت استانی در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای استاندارد استان تاکید کرد: از آنجایی که بر اساس جدیدترین آمارها، استان یزد از نظر ذخایر معدنی در جایگاه دوم کشور، به لحاظ صنعتی دارای رتبه چهارم توسعه‌یافتگی کشور و جزء ۱۰ استان برتر صادراتی کشور است، نقش استاندارد در این اقلیم که استانی با سرانه صنعتی نخست کشور محسوب می‌شود، باید خیلی پررنگ‌تر و مهم‌تر دیده شود.

فاطمی گفت: در استان یزد حدود ۱۳۴۰ نوع محصول تولید می‌شود که این رقم، عدد بالایی است و بر همین اساس نیز همه‌ی دستگاه‌ها و مدیران باید در خصوص مسائل مرتبط با استاندارد، حساس و نهایت همکاری را با اداره کل استاندارد استان یزد داشته باشند.

استاندار در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع استاندارد، شورای استاندارد استان باید هر ساله دو مرتبه با حضور مدیران ارشد عضو تشکیل و به صورت مستمر مسائلی نظیر استاندارد سازی آسانسورها و تجهیزات شهربازی‌ها، کالیبراسیون وسایل توزین سبک، استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی محصولات شرکت های دانش بنیان با جدیت در این حوزه پیگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار