رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت:باید سرانه فضای سبز این شهر به ۳۵ یا ۴۰ مترمربع برسد.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ 02 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، احمد حسنی افزود:گونه‌های گیاهی سازگار با اقلیم و آب و هوای شهر اراک را برای کاشت، انتخاب می کنیم.
وی اظهار داشت: فضای سبز شهر اراک مساحتی بالغ بر حدود ۱۵۰۰ هکتار است درحالی‌که میزان سرانه استاندارد فضای سبز شهری به ازای هر نفر ۱۵ تا ۱۸ مترمربع است.
وی با بیان اینکه شهر اراک با دارا بودن سرانه‌ای بیش از ۲۶ مترمربع نسبت به دیگر شهرهای کشور از فضای سبز بیشتری برخوردار است، اما به علت اینکه جزوه شهرهای آلوده محسوب می‌شود، افزود: مشکل اصلی در شهر اراک نحوه توزیع فضای سبز در سطح شهر است.
وی ادامه داد: سرانه فضای سبز در منطقه یک شهر بسیار بالا است اما منطقه دو شهر به شدت از کمبود فضای سبز متأثر شده است زیرا این منطقه جزوه محدوده مرکزی شهر محسوب می‌شود و با ساخت‌و سازهای فراوانی که در آن صورت گرفته، محدوده‌ای برای ایجاد فضای سبز در این منطقه باقی نمانده است.
وی یادآورشد: همچنین نبود یا گرانی زمین در این منطقه مانع بزرگی برای توسعه فضای سبز در آن محسوب می‌شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبزی شهرداری اراک، اظهار داشت: بخش زیادی از هسته مرکزی اراک از بافت فرسوده تشکیل شده است، بسیاری از این بناها در سال‌های خیلی دور، به شکلی غیراستاندارد و بدون پیش‌بینی فضای سبز بنا شده است، از طرفی به علت بالا بودن ارزش ملک در این ناحیه، واحدهای تجاری و مسکونی بسیاری در این منطقه ساخته شده که باعث ایجاد تراکم در این منطقه شده است.
وی گفت: در صورتی که شهرداری زمین کافی برای ایجاد فضای سبز را در اختیار سازمان قرار دهد، قطعاً نسبت به ایجاد فضای سبز در نقاط فقیر از پوشش گیاهی در سطح شهر اقدام خواهیم کرد.
حسنی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم ضمن حفظ تنوع گونه‌های گیاهی، گونه‌های سازگار با اقلیم و آب و هوای شهر اراک گونه‌هایی را برای کاشت انتخاب کنیم که در برابر کم آب و آلودگی هوا مقاوم باشند، ادامه داد: در سال ۸۶ گونه‌هایی چون کاج تهران در شهر کاشته شد که با اولین سرمای سال این درخت‌ها خشک شد‌بنابراین سعی داریم با انتخاب گونه‌های مناسب از ایجاد مشکلاتی از این قبیل جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار