دل بازار شهر است کمی پایین‌تر از مسجد جامع، یک گودال بزرگ ۲۰ ساله با ساختمانی نیمه کاره که وسط آن قد علم کرده...
کد خبر: ۱۰۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 01 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،۲۰ سال پیش بود که پای فیروزه به کرمانشاه باز شد و قرار بود یک مرکز تجاری بزرگ در دل شهر شود، اما حالا پس از این همه سال فقط یک زخم بزرگ برای این شهر شده؛ زخمی که طی این سال‌ها هرچه تلاش کردند حتی با دیوار‌های فلزی هم نتوانستند رویش را بپوشانند و زشتی آن سالهاست در دل مرکز شهر نمایان است.

مجتمع تجاری "فیروزه" حدود ۲۰ سال پیش با مشارکت شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی کلنگ زنی شد، مشارکتی که مدت طولانی دوام نیاورد و ظرف مدت کوتاهی کار دو شریک به دادگاه و محکمه کشید.

شهرداری و شریک بخش خصوصی اش که مالک ۱۵ درصد از سهم فیروزه بود دچار مشکلات عمیقی شدند و مدت‌های طولانی پرونده آن‌ها در محاکم حقوقی و قضایی بررسی شد و در نهایت این دو شریک که به انتهای خط رسیده بودند چاره‌ای ندیدند جز اینکه فیروزه را به حراج بگذارند؛ حراجی که تاکنون خریداری برای آن پیدا نشده.

رسول حیدری معاون عمران شهرداری کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه با اشاره به برگزاری مزایده‌های متوالی برای فروش پروژه فیروزه، می‌گوید: متاسفانه تاکنون سه بار مزایده برگزار کرده ایم، اما تاکنون هیچ خریداری برای آن پیدا نشده است.

او به برگزاری مزایده چهارم در آینده‌ای نزدیک اشاره می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر برای بار چهارم کار کارشناسی بر روی این پروژه انجام شده و به شورا رفته تا در صورت اخذ مصوبه آن بتوانیم برای بار چهارم مزایده فروش پروژه را برگزار کنیم.

حیدری به موقعیت خوب پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: پروژه فیروزه قرار است در ۹ طبقه با زیربنای ۵۶ هزار مترمربع احداث شود که مجتمع تجاری بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

او به موقعیت خوب پروژه در دل بازار هم اشاره می‌کند و می‌گوید: این پروژه با این متراژ بالا در دل بازار است و از موقعیت تجاری خوبی برخوردار است.

معاون عمران شهرداری کرمانشاه می‌گوید: این پروژه در کنار واحد‌های تجاری، به اندازه ۵۲۲ خودرو ظرفیت پارکینگ دارد که امتیاز خوبی برای این پروژه محسوب می‌شود.

حیدری به پیشرفت ۲۱ درصدی این پروژه اشاره می‌کند و می‌گوید: شهرداری و شریک تجاری‌اش در این پروژه تصمیم به فروش این پروژه گرفته اند و اگر خریداری خوبی پیدا شود می‌تواند این پروژه را به یک مجتمع تجاری عالی در شهر تبدیل کند.

معاون عمران شهرداری کرمانشاه مبلغ کارشناسی این مزایده را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: هر کسی توان تامین این حجم نقدینگی را ندارد و همین امر باعث شده طی این چندبار مزایده خریداری پیدا نشود.... آنطور که شواهد نشان می‌دهد فیروزه حالا حالا‌ها باید چشم انتظار بماند چرا که پیشرفت ۲۱ درصدی چیزی نیست که یک خریدار بخواهد روی آن حساب کند و از طرفی مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان هم رقم کمی نیست که به راحتی بشود پرداخت کرد و با این حساب فعلا نمی‌شود امیدی به سرو سامان گرفتن فیروزه داشت و خواب ۲۰ ساله فیروزه حالا حالا‌ها ادامه دارد...

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار