کد خبر: ۱۰۴۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴ 29 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ پنجشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

یکی از دشمنان اصلی مشترک همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان، اسرائیل و ایادی آن به شمار می‌رود که با عمق قدرت بر مظلومین و مسلمانان جهان سایه انداخته است.

در دین مبین اسلام همواره به مسلمانان بر ظلم ستیزی، حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم سفارش شده است.

روز قدس یکی از افتخارات، نظام جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام(ره) است و با ابتکار امام راحل و با هدف زنده نگهداشتن آرمان‌های فلسطین در ذهن مسلمانان نامگذاری شد.

راهپیمایی روز قدس فریاد رسای مردم علیه این جنایت است چراکه صهیونیست‌ها در تلاش برای بیرون‌سازی مسلمانان از قبله اول خودشان هستند تا شهرک‌نشینان صهیونیست را جای آنها بگذارند و این توطئه بزرگی است.

قدس شریف به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والا و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است.


روز قدس از زوایای گوناگونی دارای اهمیت است. از جمله اینکه نشانگر مخالفت همگانی جهان اسلام با موجودیت نامشروع رژیم غاصب اسرائیل است. همچنین روز قدس به منزله اهرم فشار علیه رژیم صهیونیستی است.

خارج کردن مسئله فلسطین از بُعد ملی و تبدیل آن به بُعد جهانی و اسلامی یکی دیگر از مسائلی است که نشانگر اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان و امت اسلام می باشد.

رژیم صهیونیست مهم‌ترین و بارزترین ریشه بحران در منطقه غرب آسیا است، رژیمی که به تعبیر امام (ره) به ماننده یک غده سرطانی باعث مشکلات فراوانی برای امت مسلمان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار