کرمانشاه معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از راه اندازی دو رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبرداد.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ 28 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمود حشمتی، بااشاره به اخذ مجوز راه اندازی دو رشته جدید در این دانشگاه، اظهارکرد: مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک و مهندسی فتونیک دو رشته‌ای هستند که در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه راه اندازی شده اند.

وی در تشریح ضرورت راه اندازی این دو رشته، افزود: کامپیوتر یکی از پرطرفدارترین رشته‌های فنی است و با توجه به گسترش فناوری "آی. تی" ضرورت توجه بیشتر به این رشته وجود دارد.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ادامه داد: از آنجایی که ما ظرفیت خوبی به لحاظ بنیه علمی و امکانات در این رشته داریم، بنابراین با راه اندازی آن از مهر ۱۴۰۱ در این رشته پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

وی به راه اندازی رشته فتونیک در این دانشگاه هم اشاره کرد و گفت: فتونیک از جمله رشته‌های بین رشته‌ای مهندسی فیزیک و برخی گرایش‌های مهندسی برق است که کاربرد زیادی در صنعت دارد.

حشمتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هم از نظر هیات علمی و هم از نظر امکانات آزمایشگاهی بستر خوبی برای راه اندازی این دو رشته در دانشگاه وجود دارد.

وی در ادامه اعلام کرد: درحال حاضر در مقطع کارشناسی ۱۰ رشته و در مقطع کارشناسی ارشد با احتساب این دو رشته یازده رشته در دانشگاه صنعتی کرمانشاه فعال است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی سه رشته جدید دیگر در این دانشگاه هم خبرداد و گفت: یکی از رویکرد‌های مهم ما در راه اندازی رشته‌های جدید، توجه به نیاز بازار، جامعه و صنعت استان است، کما اینکه درحال حاضر اکثر رشته‌هایی که در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شده، با همین رویکرد بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار