معاون حمل و نقل اداره راهداری البرز گفت: بارنامه الکترونیک تنها سندی است که در جابه جایی کالا استفاده می‌شود و مرجع مورد تایید برای دستگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴ 19 April 2022

به گزارش «تابناک البرز» قدمی گفت: مهمترین دستاورد‌های حذف فیزیک بارنامه جلو گیری از قاچاق کالا و صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه و کاهش مراجعات به بانک‌ها و ادارات است.

او گفت: برای سهولت کار، اپلیکیشن راهبران حمل و نقل برای رانندگان تهیه شده تا به جای بارنامه آن را به نهاد نظارتی ارائه دهند.

قدمی می گوید: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰بحث الکترونیکی شدن بارنامه ها در شرکت های حمل و نقل استانی شروع شد و از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ به  مابقی شرکت های حمل و نقل داخلی الزام شد که  فرایند صدور بارنامه  به صورت الکترونیکی انجام شود.

او گفت: بحث الکترونیکی شدن بارنامه ها یک مصوبه دارد آن هم این است که تا بارنامه های فیزیکی که تحویل  شرکت ها است مصرف نشود در این شرکت ها اجرای طرح بارنامه الکترونیکی انجام نمی شود.

قدمی گفت: باید بارنامه های فیزیکی که تحویل شرکت ها است استفاده شود و بعد بحث الکترونیکی شدن بارنامه در این شرکت ها اجرا شود.

به گفته معاون حمل و نقل اداره راهداری البرز اطلاعات بارنامه، راهنامه ، صورت وضعیت مسافربری ، کارکرد راننده و ناوگان ، عملکرد شرکت های حمل و نقل و صاحبان کالا از این درگاه به نشانی siwar.rmto.ir​  امکان پذیر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار