رئیس کمیسیون فنی، عمران و شهرسازی شورای شهر اسلامی اراک گفت: نرخ کرایه تاکسی در شهر اراک تقریبا به‌صورت میانگین ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت که بعد از بررسی در کمیسیون نهایی و اعلام می شود.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ 10 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، علی چگینی افزود : در چند ماه اخیر اقدامات مؤثری در حوزه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شد و سال گذشته تقریباً در حدود ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار به این حوزه تخصیص داده شد که در یک مرحله ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس را خریداری کردیم.
چگینی یادآورشد: قبل از آغاز به کار شورای ششم و در حدود ۵ سال گذشته هیچ‌گونه اقدامی در راستای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری انجام‌نشده بود و شرایط کرونایی هم در تقریباً دو سال اخیر مثل یک مسکن عمل کرد تا این مشکل قابل‌لمس نباشد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اراک اظهار داشت: با توجه به شرایط پساکرونا و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و سایر مراکز قطعاً نیاز فوری به خدمات بیش‌ازپیش ناوگان حمل‌ونقل عمومی خواهیم داشت اما باوجوداینکه در شهر اراک حداقل به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم ولی تقریباً ۸۰ دستگاه در اختیار داشتیم.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط نامطلوب ناوگان، اواخر سال گذشته ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس خریداری شد و ۱۰ دستگاه اتوبوس هم برای بازسازی به استان مجاور اعزام شد، همچنین دو دستگاه هم در شهر اراک توسط یکی از کارخانه‌ها در حال بازسازی است.
چگینی با بیان اینکه شورا و شهرداری در بحث هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم ورود کرده است افزود: در حوزه پرداخت الکترونیکی مشکلات زیادی از گذشته در بحث قراردادی این طرح وجود داشت و در حال پیگیری هستیم که این مشکل هم به‌زودی برطرف شود و شهروندان بتوانند از فراکارتی که در اختیاردارند برای پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها استفاده کنند.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اراک ادامه داد: قراردادی که در دوره قبل برای تجهیز ناوگان به سیستم پرداخت الکترونیکی بسته شد قرارداد جامع و کاملی نبود و باعث شد اختلافی بین کارفرما که شهرداری اراک است و شرکت پیمانکار رخ بدهد و متأسفانه علت اصلی هم این است که این شرکت به‌صورت انحصاری بوده و نمی‌توانستیم با جای دیگری رایزنی داشته باشیم.
وی در رابطه با تخصیص سهمیه اتوبوس به شهر اراک از سوی قرارگاه تأمین ناوگان و تجهیز مدیریت شهری وزارت کشور نیز گفت: رایزنی‌های زیادی از طریق شهرداری، شورا و استاندار انجام شد تا علاوه بر ۲۲ دستگاه سهمیه موفق شدیم این تعداد را به ۵۰ دستگاه برسانیم که با پرداخت ۸۰ درصدی هزینه خرید از سوی دولت و ۲۰ درصد سهم شهرداری خریداری خواهد شد و به‌عنوان یکی از پشتوانه‌های قوی حمل‌ونقل شهری خواهد بود.
چگینی اظهار داشت: هنوز به بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی اراک ورود نکرده‌ایم اما این برنامه را داریم که بتوانیم در این زمینه هم کمکی به رانندگان و تاکسیرانی داشته باشیم تا خدمات هدفمندی به شهروندان ارائه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار