علیزاده در پاسخ به سوالی درباره لزوم ریشه‌یابی این‌گونه حوادث برای جلوگیری از عدم تکرار موارد مشابه گفت: حتما باید علل و عوامل پشت پرده این اتفاق مشخص شود و فکر می‌کنم با هوشیاری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حتما این اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 10 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی درباره نقش وهابیت و تکفیری‌ها در حادثه تروریستی مشهد و تلاش این جریانات برای برهم زدن وحدت شیعه و سنی گفت: دشمنان قسم خورده ما از گذشته تاکنون به دنبال تفرقه انگیزی میان شیعیان و اهل سنت بودند.

وی ادامه داد: شاهد بودیم در سال های گذشته نیز فرقه های وهابیت و تکفیری ها اتفاقات تلخی را در کشورهای سوریه و عراق رقم زدند. متاسفانه امروز هم نمونه ای دیگری از آن در جامعه شاهد هستیم.

نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس گفت: همزمان با شروع فضاسازی‌هایی که برای ورود و خروج اتباع افغانستانی در فضای مجازی به صورت غیر صحیح منتشر شد، در مشهد هم شاهد اتفاق تلخی بودیم. فردی که با سابقه حضور در سابقه حضور در گروه های تکفیری اجیر شده بود تا با به شهادت رساندن دو تن از روحانیون کشورمان تا با تفرقه‌افکنی سبب ایجاد موج افغان ستیزی در کشورمان شود.

وی افزود: اما با هوشیاری به موقع مسئولان و مدیران این موضوع آشکار شد و در مدت بسیار کوتاه هم عامل این اتفاق تلخ را دستگیر کردند که سبب ناکامی دشمنان در دستیابی به مقاصد خود شد. البته از این دست موارد در کشورمان زیاد شاهد بودیم ولی این مورد بازتاب رسانه ای پیداکرد. باید هوشیار باشیم تا در دام دشمنان قسم خورده مسلمین نیفتیم.

علیزاده در پاسخ به سوالی درباره لزوم ریشه‌یابی این‌گونه حوادث برای جلوگیری از عدم تکرار موارد مشابه گفت: حتما باید علل و عوامل پشت پرده این اتفاق مشخص شود و فکر می‌کنم با هوشیاری دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حتما این اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: آنچه بیشتر اهمیت دارد این است که مردم، مسئولان و مدیران هوشیار باشند تا وحدت شکل گرفته بین شیعه و سنی را بیشتر و پر رنگ کنند تا دیگر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

نماینده سپیدان و بیضاء در مجلس درباره تلاش‌ رسانه‌های بیگانه برای ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت و همچنین تفرقه افکنی میان ایران و افغانستان گفت: رسانه‌های بیگانه به این موضوع پی برده‌اند که اسلام دین برتری است و مسلمانان هنگام اتحاد با یکدیگر می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند. آن‌ها نگران ایجاد این وحدت هستند و همواره به دنبال این هستند تا تفرقه ایجاد کنند و همه ابزارهای خود را در این راه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: لازم است بزرگان شیعه و اهل تسنن با دعوت هر دو گروه به آرامش و وحدت بیشتر کمک کنند تا این حربه همیشگی دشمن نقش بر آب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار