کد خبر: ۱۰۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲ 30 September 2015

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه ۹۷ درصد از عملیات عمرانی ساخت بیمارستان امام سجاد (ع) کربلا به پایان رسیده است، گفت: این بیمارستان به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مسعود شوشتری در مراسم رونمایی از ضریح حبیب‌بن مظاهر که عصر امروز در مصلی کرج برگزار شد، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از 10 سال است که در کشور عراق خادم تولیت در نجف، کربلا، کاظمین، سامرا است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم حمایت مردمی قادر به انجام اقداماتی که تاکنون انجام شده، نبودیم، افزود: در طول این 10 سال بیش از 900 میلیارد تومان در تولیت‌ها هزینه و پروژه‌های مهمی انجام شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه تاکنون 170 پروژه تحویل داه شده‌است، تصریح کرد: این پروژه‌ها در حوزه عمرانی، خدماتی، صنعتی، هنری و سایر حوزه‌ها بوده است.

وی با اشاره به ساخت صحن حرم حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه های در دست اجرا، بیان کرد: زیربنای این صحن 218 هزار متر مربع است که از این میزان 100 هزار متر مربع به فضای زیارتی تخصیص داده شده است.

شوشتری با اشاره به اینکه این پروژه بسیار عظیم است، گفت: با بهره برداری از این پروژه 218 هزار متر مربع به صحن حضرت علی(ع) اضافه می‌شود که تا سال آینده می‌توان میزبان 300 هزار زائر در آن صحن بود.

وی با بیان اینکه پروژه صحن حضرت زهرا(س) در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار داشت: این صحن به همت اساتید برتر دانشگاهی طراحی شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با تاکید بر اینکه صحن حضرت زینب(س) نیز در مساحت 164 هزار مترمربع احداث و از این میزان 46 هزار متر مربع به فضای زیارتی اختصاص داده می شود، افزود: 2 پروژه بزرگ ترفیع گنبد امام حسین(ع) و لاغر کردن ستون‌های حرم این حضرت از جمله اقداماتی است که عملی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 97 درصد از پروژه بیمارستان امام سجاد(ع) انجام شده است و به زودی شاهد بهره‌برداری این پروژه هستیم، خاطرنشان کرد: رقبایی در حرمین امام حسین (ع) و امام علی (ع) وجود دارد اما در اوج هماهنگی با تولیت‌ها قرار داریم.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه حرم امامین جوادین و عسگرین(ع) از دیگر اقدمات اولویت‌دار ما محسوب می‌شود، افزود: صحن بزرگ امام رضا(ع) در باب‌المراد احداث می‌شود.

شوشتری با تاکید بر اینکه امید است بتوان به زودی و به راحتی زائران را در حرمین امامین عسگریین(ع) اسکان دهیم، اظهار داشت: توسعه حرم دو طفلان مسلم نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون 5 ضریح امام حسین(ع)، ضریح حضرت مسلم‌بن عقیل(ع)، حضرت ابراهیم مجاب، حرمین امامین عسگریین(ع) و حضرت حبیب‌بن مظاهر توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ضریح مطهر حضرت حبیب‌بن مظاهر در طول مدت زمان 3 سال با کمک‌های مردمی استان البرز ساخته شده و در آن از هیچ اعتبار دولتی بهره گرفته نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار