معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: آزمون ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به‌صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 07 April 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینعلی تهرانی افزود: سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر داوطلب ورود به حوزه‌های علمیه خواهران شدند که در نهایت ۱۳ هزار نفر مشغول تحصیل شدند.

وی اضافه کرد: در سطح دو، ۴۱۸ مدرسه، در سطح سه، ۸۴ مدرسه و در سطح چهار، ۲۰ مدرسه داریم که حدود ۶۰ هزار نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به رشته‌های تحصیلی سطح سه، گفت: رشته‌هایی مانند مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان، امامت، کلام، حکمت و فقه و اصول به دلیل کارآمدی مورد استقبال بانوان قرار گرفته است.

تهرانی با بیان این‌که ۲۸ استان تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران هستند و فرآیند ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان را انجام می‌دهند، گفت: آزمون ورود به حوزه‌های علمیه خواهران ۱۷ تیرماه به‌صورت حضوری در تمام مقاطع برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تعدادی از فارغ التحصیلان سطح دو جذب آموزش و پرورش شده و در حال تدریس هستند، در سطوح سه و چهار نیز تعدادی از دانش‌آموختگان جذب کارهای تدریس در حوزه علمیه و مراکز آموزش عالی می‌شوند و بخشی هم کارهای پژوهشی و علمی انجام می‌دهند.

۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر در مدارس علمیه خواهران پذیرش می‌شوند
مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست گفت: روند ثبت‌نام و پذیرش داوطلبان تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در سال جدید تحصیلی از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.
آزاده صدرشیرازی با بیان این‌که امسال مدارس علمیه ظرفیتی معادل ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر دارند، افزود: مدارس سطح دو، ۱۱ هزار نفر، سطح سه، بیش از ۴۰۰۰ نفر و سطح چهار ۳۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سال جدید را دارند.
وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام‌نویسی به پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های خواهران به آدرسpaziresh.whc.ir مراجعه کنند.
وی گفت: پذیرش مقطع عمومی (سطح دو/کارشناسی) به شیوه حضوری تمام وقت و پذیرش مقطع عالی (سطح سه/کارشناسی ارشد) با ۳ شیوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در ۱۵۱ رشته محل با ۱۴ رشته انجام می‌شود.
صدرشیرازی ادامه داد: همچنین پذیرش مقطع تخصصی یعنی سطح چهار یا دکتری به‌صورت شیوه حضوری تمام وقت در ۳۴ رشته محل، با ۵ رشته تحصیلی تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآن صورت می‌گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار