معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: در ایام نوروز ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به قم سفر کردند.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 05 April 2022

به گزارش تابناک قم، آقای مقیمی با اشاره به اینکه قم شاهراه مواصلاتی هفده استان کشور است گفت: حدود ۱۵.۵ میلیون نفر از محور‌های مواصلاتی قم عبور کردند که ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر وارد قم شدند.

وی با بیان اینکه استان قم مانند برخی استان‌ها دیگر با حضور حجم مسافران غافلگیر نشد، تصریح کرد: مسافران نوروزی به طور میانگین حدود هفت ساعت در قم حضور داشتند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از اسکان ۵۵۰ هزار نفر در قم خبر داد و گفت: ظرفیت هتل ، مهمانپذیر و خانه مسافر ما حدود ۱۱ هزار نفر است که از تمام ظرفیت استفاده شد.

آقای مقیمی ادامه داد: از سه هزار کلاس درس آموزش و پرورش، موقوفه‌های مختلف، مساجد و حسینه ها، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران هم برای اسکان مسافران استفاده شد.

وی در خصوص تصادفات هم گفت: در این ایام ۱۲۹۹ تصادف منجر به خسارت ثبت شده است که ۳۳۴ مجروح، ۲۲۷ تصادف منجر به جرح که متاسفانه ۹ نفر در حوادث و حوادث غیر مترقبه فوت شده اند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم در خصوص پیامک به زائران هم گفت: امسال تنها به اپراتور‌های همراه اول پیامک ارسال می‌شد که تلاش می‌شود دیگر اپراتور‌ها هم به برنامه ارسال نقشه راه اضافه شود.

آقای مقیمی با بیان اینکه  بیشتر مسافران خارجی به قم از کشور‌های پاکستان، افغانستان و عراق هستند گفت: تلاش شد، مسیر و نقشه راه را از همان مرز در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

نوروز1401

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار