استاندار ایلام تاکید کرد :
استاندار ایلام گفت: همه دستگاه های اجرایی استان در این راستا باید با اداره کل استاندارد استان همکاری کنند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 16 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست شورای استاندارد استان، اظهار داشت: استاندارد بعنوان یک موضوع مهم و حیاتی در زندگی فردی و اجتماعی باید در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: استاندارد دایره التمعارفی از همه علوم است که به عنوان یک پشتیبان برای هر فرد در جامعه است.

استاندار ایلام ادامه داد: استاندارد یک پشتیبان برای مردم است و هر کس در علمی که تخصص و تجربه دارد صاحب نظر است اما در بقیه علوم نیاز به حامی و تکیه گاه دارد که آن استاندارد است که در قالب سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی تعریف شده است.

بهرام نیا بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید نسبت به نظارت بر آلاینده ها متناسب با استاندارد های مربوطه نظارت داشته باشد تا کشاورزان متحمل ضرر و زیان نشوند.

وی با تاکید بر لزوم استانداردهای ساختمانی بعنوان یک ضرورت، گفت: زمانی که نقشه یک ساختمان تهیه می شود و شهرداری براساس سهمیه بندی به مهندس ناظر کار را واگذار می کند، او موظف است گزارش های مرحله ای به شهرداری و نظام مهندسی ارسال کند که در تمامی این مراحل به رعایت استانداردها اشاره شده است.

استاندار ایلام اضافه کرد: تا زمانی که سازنده آسانسور استانداردها را رعایت نکند و گواهی لازم را کسب نکند، مهندس ناظر حق تأیید ندارد.

مدیرکل استاندارد ایلام نیز در این نشست گفت: ۸۴ درصد واحدهای تحت پوشش این اداره کل در استان دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

مهناز همتی اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون یک هزارو ۱۳۷ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی خدماتی، آسانسور و شهربازی ها انجام شده است که این بازرسی ها در سال گذشته ۶۷۵ مورد بوده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون ۴۲۰ مورد بازرسی از آسانسور توسط بازرسان این ادارت کل به ثبت رسید که این بازرسی ها در سال گذشته ۳۱۰ مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: در ۲ سال اخیر ۲۹۲ گواهینامه آسانسور صادر شده که سهم سال‌جاری ۱۶۸ مورد است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار