مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت:در اجرای طرح مبارزه با عرضه ی سموم تقلبی و قاچاق ۸۱ کارشناس جهاد کشاورزی از ۱۰۹ مورد فروشگاه بازدید کردند که ۱۲ پرونده تشکیل و ۲ مورد پلمپ و ۱۷ اخطاریه و ۱۲۳ لیتر سموم تاریخ گذشته و ۹ کیلو و ۱۰۰ گرم سموم قاچاق در استان کشف و صورت جلسه شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 14 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس قدمی افزود:یکی از اهداف اجرایی این مانورد برخورد با پخش و توزیع غیر قانونی قرص برنج در سطح استان بوده که طبق ابلاغیه های مکرر به مراکز فروش مبنی بر ممنوع بودن این سم ،هیچ گونه موردی در توزیع و پخش قرص برنج در مراکز توزیع و پخش سموم و آفات کش ها دیده و کشف نشد.
وی یادآورشد:سازمان حدودا ۱۶۰ مرکز پخش سموم و آفت کش در استان دارد که حدودا یک چهارم این مراکز در شهرستان اراک و سایر موارد در ۱۱ شهرستان هستند و کمترین تعداد مراکز در شهرستان دلیجان و تفرش با یک مرکز مشغول به فعالیت هستند.
مهندس قدمی گفت:مراجعه کنندگان به مراکز با ثبت درخواست خود در سامانه مانیتورینگ سموم مورد نیاز خود را از تولید کنندگان و توزیع کنندگان تقاضا میکنند و طبق درخواست آنها از مراکز ارسال میشود.
وی با بیان اینکه هر دو طرف تقاضا و عرضه باید در سامانه مانیتورینگ ثبت درخواست داشته باشند افزود :کشاورزان با نسخه ی کارشناس به مراکز ما مراجعه میکنند که حتی در مراکز فروش،گیاه پزشک حضور دارد تا با توجه به امراض گیاه و نیاز به سم و آفت کش ها به آنها نسخه تحویل دهد و نحوه ی استفاده از محصول رانیز به صورت کامل توضیح می دهد.
مهندس قدمی ،مصرف سرانه را در استان کمتر از میزان سرانه کشور دانست و گفت:مصرف سرانه استان مرکزی حدودا ۴۰۰ _۴۵۰تن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار