تا پايان نه ماهه امسال؛
تابناک: مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان اظهار داشت: با توجه به رشد قابل ملاحظه جمعيت ، سرانه اکولوژیک فضاي سبز تا پایان نه ماهه سال جاري به حدود 26مترمربع افزايش يافت.
کد خبر: ۱۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، احمد سليماني پور با بيان اين مطلب گفت: با توجه به تراكم جمعيتي، نوع كيفيت خاك، آب سرانه فضاي سبز در كشورهاي مختلف متفاوت است.

وي با اشاره به وضعيت آلايندگي هواي شهر اصفهان افزود: براي حفظ سلامتي بايد فضاي سبز موجود حفظ شود همچنين براي رسيدن به استاندارد سلامتي اين سرانه بايد توسعه نيز يابد.

مديرعامل سازمان پاركها و فضاي سبز شهرداري اصفهان تصريح كرد: با توجه به رشد قابل ملاحظه جمعيت ، سرانه اکولوژیک فضاي سبز تا پایان نه ماهه سال جاري به حدود 26 مترمربع افزايش يافت.

سليماني پور خاطرنشان كرد: این افزایش شامل پارکهای محلی و قطعات فضای سبز مي باشد كه از ۵۱۵ پارک محلی و قطعات فضای سبز و ۲۶ پارک شهری در سال۸۲ به حدود 103پارک شهری و 1000 پارك محلی و قطعات فضای سبز در سال ۹۳ افزايش يافته است.

سلمياني پور اظهار داشت: افزايش سرانه فضای سبز يکي از پارامترهاي اصلی بهبود محيط شهري جهت استفاده شهروندان است در اين راستا سازمان پارکها عليرغم وجود محدوديتهاي اقليمي و فيزيکي مصمم است محيطي متنوع همراه با شاخصهاي کيفي و کمي جهت استفاده ذینفعان در فصول مختلف مهيا نموده و بر روند توسعه شهري در ابعاد صنعتي و شهرسازي و عمراني تاثيرگذار باشد.

وي ادامه داد: در حال حاضر بر اساس آمار موجود تا پایان آذر ماه امسال مساحت کل اکولوژیک فضاي سبز شهراصفهان بيش از ۵ هزار و ۲۱۲ مترمربع است که با نظارت عالی سازمان پارکها به صورت امانی و پیمانی اداره و نگهداری می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار