کد خبر: ۱۰۳۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 10 March 2022

به گزارش تابناک همدان ، سید مسعود حسینی شهردار همدان امروز در جمع خبرنگان با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جدید اولویت اصلی  با  اتمام پروژهای نیمه تمام است به طوری که می توان گفت: اصلی ترین برنامه ای که داریم، اتمام  پروژه های نیمه کاره مانند پل غدیر(شهرک فرهنگیان) پل سردار همدانی(چرغ قرمز) پاساژ سینا(محوطه آرامگاه بوعلی) ، پروژه آقا جان بیگی است،  به همین منظور برای پل غدیر روز شمار نصب شده که این کار ریسک بالایی دارد با این حال سعی داریم پروژه سردار همدانی و غدیر در نیمه اول ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

وی ادامه داد: برای پاساژ سینا طی چند ماه گذشته اقداماتی انجام شده با اینکه در مجتمع واحدهایی توسط شهرداری به فروش رفته که این امر موجب  افزایش هزینه های شهرداری شده  با این حال  تا شب عید طبقه اول افتتاح می شود و تا اردیبهشت پاساژ به بهره برداری کامل می رسید.

درآمد پایدار به واسطه سرمایه گذاری

حسینی با بیان اینکه از دیگر اولویت ها بحث درآمد پایدار از طریق سرمایه گذاری است، بیان کرد:  باید هر اتفاقی که در همدان رخ می دهد در غرب کشور به عنوان پایلوت  باشد که می توان گفت: در طول 5 سال گذشته در بحث سرمایه گذاری تقریبا صفر بودیم و هیچ پروژه ای نداشتیم که از آن به عنوان سرمایه گذاری نام ببریم اما خوشبختانه این بخش فعال شده و فیبر نوری به عنوان زیر ساخت بحث شهر الکترونیک و فناوری با سرمایه گذاری بالغ بر 170 میلیارد تومان اولین موردی است که در بحث سرمایه گذاری انعقاد قرارداد داشتیم.

وی با اشاره به پروژه بازیافت هواپیما در همدان گفت: در بحث بازیافت هواپیما خیلی از استان ها به دنبال جذب این سرمایه گذاری هستند و یکی از معدود صنعتی است که در دنیا فقط پنج مورد وجود دارد و می توان از آن به عنوان صنعتی نام برد که پا به پای ذوب آهن اصفهان و تراکتور سازی تبریز باشد البته به شرطی که خوب اجراشود. و علت سهیم بودن شهرداری در این طرح به علت زمینی است که در حوالی فرودگاه همدان است البته باید بیان شود که این طرح شاید طرح زود بازده ای نباشد اما در آینده بسیار مفید خواهد بود.

شهردار همدان گفت: بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان زمینه سرمایه گذاری این پروژه هست که می توان پیش بینی کرد برای 500 نفر اشتغال ایجاد شود.

وی ادامه داد: بیمارستان ۱۰۰۰ تخت خوابی  اگر تحقق شود می تواند محور توسعه استان باشد.

حسینی در خصوص بحث دهکده سلامت گفت: این پروژه نیز به اندازه بیمارستان هزار تختخوابی پتانسیل جذب گردشگری را دارد که اگر ابن دوپروژه اتفاق بیفتد همدان در غرب کشور بی نظیر خواهد شد.

شهردار همدان تصریح کرد:  به دنبال استفاده از زمین ها شهرداری هستیم که در بحث تولید مسکن کمک کرده باشیم و نیز ارزش افزوده و درآمد پایداری برای شهرداری باشد.

وی با انتقاد از فراهم نبودن زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در همدان عنوان کرد: سرمایه گذار جذب می شود توافقات صورت می گیرد در حالی که  زیر ساخت ها محیا نیست، که در این خصوص می توان به پروژه ویلا سازی اشاره کرد که اول بحث الحاق زمین به شهر همدان مطرح شد  که رخ نداد لذا اگر این موضوع  در بحث طرح جامعه نیز به وقوع نپیوندد از طریق فرایندهای دیگر این بحث دنبال خواهد شد.

حسینی با اشاره به رقم بودجه سال جاری که   ۱هزار و ۶۶۴ میلیارد بود ، گفت:  700 میلیارد تومان(42 درصد) از طریق فروش زمین  تامین می شود و 57 درصد مابقی از درآمد های دیگر است.

وی در خصوص بودجه 1401 اظهار داشت:   ۲  هزار و ۳۰۰ میلیارد برای سال 1401 در نظر گرفته شده  .که ریسک بالایی دارد اما با محافظه کاری ، کاری از پیش نمیرفت برای تامین منابع  ۸۰۰ میلیارد(36 درصد) از طریق فروش املاک محقق می شود با این هدف که اتکا برای تامین بودجه از طریق فروش زمین کمتر شود البته به دنبال سرمایه گذار برای املاک هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در بحث بودجه تصویبی اولویت های الزامی تعریف پروژه هایی است که بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشتند مثل پل غدیر، سردار همدانی و آقاجان بیگی  که ۳۶ درصد ازکل بودجه برای مصارف عمرانی  ناتمامم در نظر گرفته شده است که 441 میلیارد تومان را شامل می شود و 387 میلیارد برای هزینه های ضروری در نظر گرفته شده است.

شهردار همدان افزود: برای پروژه های جدید 366 میلیارد  در نظر گرفته شد که در بحث بودجه ای سعی شده پیوست اقتصادی از طریق تامین منابع باشد.

حسینی تصریح کرد:  1 هزار و 222 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی جدید در نظر گرفته شده است .

در ادامه این نشست اشکان یوسفی رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به اینکه تعاونی مسکن با حضور جمعی از خبرنگاران استان تشکیل شده افزود: سال 93 طی مزایده رسمی زمین مسکونی از شهرداری همدان خریداری شده، و با طی پروس های ساخت و تکمیل سه طبقه از فرایند ساخت زمانی که سال 98 برای تمدید پروانه مراجعه می شود زمین مشجر تلقی می شود و پروژه تعطیل می شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران با اینکه همیشه در صحنه حضور دارند و در راستای برطرف کردن پاسخ های افکار عمومی پیشگام هستند اما در زمانی که خود این افراد دچار مشکل می شوند سکوت می کنند لذا با توجه به اینکه درسیاست های دولت بر طرف کردن مشکل مسکن از طروق مختلف در دست اقدام است در جهت مرتفع شدن این مشکل کمک کنید.

یوسفی پیشنهاد داد: کمیته ای با حضور راه و شهر سازی، شهرداری و تعاونی مسکن در جهت برطرف شدن این دغدغه اصحاب رسانه استان تشکیل شود.

شهردار همدان گفت: پیشنهاد رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان انجام می شود و جلسه ای جهت مرتفع شدن آن برگزار می شود.

 

خبرنگار: فاطمه صنیعی وحید

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار