معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم منجی با محوریت آثار 313 ثانیه‌ای و با رویکرد فضای مجازی، فعالیت خود را از نیمه شعبان امسال آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 05 March 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی با اشاره به مقوله هنر به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای انتقال مفاهیم دینی و در رأس آنها هنر سینما اظهار کرد: با این وجود و در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز فیلمی در خور شأن و در ارتباط با امام زمان(عج) به صورت شاخص ساخته نشده است.

وی افزود: بر این اساس همواره دغدغه تولید آثار نمایشی با محوریت شخصیت امام عصر(عج) و نائبان ایشان و مسائل مربوط به مهدویت وجود داشته چرا که جمهوری اسلامی و نظریه ولایت فقیه نیز بر همین اساس شکل گرفته‌اند و «مهدویت» به عنوان مولفه‌ای امیدآفرین، نقش موثری در پیشبرد اهداف حکومت دینی دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: به این ترتیب ایده اولیه برگزاری جشنواره فیلم منجی با رویکرد فضای مجازی شکل گرفت زیرا تولید آثار سینمایی بلند در توانمندی مجموعه‌های تخصصی و سازمان‌های سینمایی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ایده ساخت فیلم کوتاه 313 ثانیه‌ای مطرح و در جلسه‌ای با مدیر انجمن سینمای جوان کشور مقرر شد جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه 313 ثانیه‌ای منجی با تشکیل شورای سیاست‌گذاری در نیمه شعبان امسال، اقدامات خود را آغاز کرد.

حسین‌آبادی تصریح کرد: مرحله نخست جشنواره مختص فیلمنامه‌هایی است که برای ساخت فیلم‌های کوتاه با مدت زمان مشخص شده به نگارش درآمده‌اند و پس از آن آثاری که قابلیت تبدیل به فیلم داشته باشند با تعامل و مشارکت ویژه مسجد مقدس جمکران و و برخی مجموعه‌های دیگر، انتخاب خواهند شد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه مرحله نهایی جشنواره فیلم منجی مربوط به آثار ساخته شده بر اساس فیلمنامه‌های منتخب خواهد بود گفت: بعد از تشکیل شورای سیاستگذاری در نیمه شعبان امسال، تقویم زمانی جشنواره و دیگر روندهای مورد نیاز، تعیین و از طریق سایت و کانال‌های رسمی مسجد جمکران به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار