مدیرکل ارتباطات و فناوری استان یزد: قطع یکی از فیبر‌های نوری و اشکال در توزیع ترافیک از دلایل افت سرعت اینترنت در روز‌های گذشته بود.
کد خبر: ۱۰۳۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 26 February 2022

محمدرضا پاکدل در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد گفت: امروزه اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت نیاز حیاتی مردم برای زندگی و کسب و کار و آموزش است و در دوران دو ساله شیوع کرونا با توجه به افزایش نیاز با جهش سه برابری مصرف داده مواجه شدیم.دلیل کاهش سرعت اینترنت در روز‌های گذشته چیست؟


وی افزود: در روز‌های اخیر نیز قرنطینگی و سخت گیری‌های کرونایی سبب افزایش مصرف اینترنت شده است.


مدیرکل ارتباطات و فناوری استان تصریح کرد: قطع یکی از فیبر‌های نوری در دریا سبب کاهش سرعت اینترنت شده بود که این مشکل حل شده و سرعت افزایش یافت. در حال افزایش پهنه باند خارجی هستیم تا نیاز مردم تامین شود.


پاکدل با اشاره به افزایش مستمر پهنه باند اظهار داشت: زیرساخت‌های اینترنت در استان یزد تا پنج برابر اوج مصرف، جوابگوی پهنای باند مصرف مردم است و در کشور نیز این مساله دنبال می‌شود.


وی ادامه داد: کیفیت پایین اینترنت در روز‌های گذشته ناشی از توزیع ترافیک در شبکه تلفن همراه و خانگی بوده که این مساله در حال پیگیری است تا سرعت‌ها افزایش یابد و بر این اساس سیگنال جدیدی به اپراتور همراه اضافه شده تا سرعت افزایش یابد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری استان تأکید کرد که سرعت اینترنت به ویژه در استان یزد تا پایان سال بهتر خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار