مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: ظرفیت پذیرش تخت‌های بیمارستان شازند ۹۶ تخت است که ۳۲ تخت برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 21 February 2022


به گزارش تابناک مرکزی، دکتر مرتضی واعظ افزود: سویه امیکرون به صورت مساوی پراکندگی دارد و تمام رده های سنی را درگیر بیماری می‌کند.
وی یادآورشد: میزان مراجعات بیماران سرپایی به مراکز درمانی نسبت به هفته گذشته افزایش، اما تعداد بیماران بستری در این بازه زمانی کاهش یافته است.
وی تاکید کرد: میزان تزریق واکسن کودکان پنج تا ۹ سال از هفته گذشته تاکنون قابل توجه بوده و با توجه به اینکه وضعیت شهرستان به لحاظ کرونایی قرمز رنگ است، مدارس شهری به صورت غیرحضوری و در مدارس روستایی نیز مدارس با جمعیت دانش آموزی بالا به صورت غیرحضوری و در روستاهای کم جمعیت دانش آموزی به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
دکتر واعظ گفت: از آغاز انجام طرح واکسیناسیون عمومی، ۹۶ و نیم درصد از جامعه هدف شهرستان شازند نوبت نخست، ۸۸ درصد نوبت دوم و ۴۲ درصد نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
وی یادآور شد: به طور میانگین ۹۲ درصد از جامعه هدف شهرستان شازند هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تاکنون دریافت کرده‌اند.
وی گفت: میزان جمعیت هدف ۵ تا ۹ ساله این شهرستان حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر است که تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۳۰ درصد نسبت به انجام واکسیناسیون خود اقدام کرده اند.
دکتر واعظ همچنین به اجرای طرح ضربتی در سطح شهرستان هم اشاره کرد و گفت: طی ۳ هفته اخیر از سوی کارشناسان محیط و همچنین گشت‌های مشترک از ۱۸۷ واحد صنفی و دیگر مرکز ورزشی بازرسی انجام شده که به ۳۷ مرکز اخطاریه و ۱۵ واحد صنفی و باشگاه ورزشی نیز مهر و موم شد و طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار نیز همچنان ادامه دارد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند گفت: اکنون رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح شهرستان شازند ۳۰ درصد است که انتظار می‌رود مردم و همچنین صاحبان صنوف برای گذر از پیک ششم بیماری کووید ۱۹ نسبت به انجام این مهم پایبندی بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار