رییس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه از مرکز بهداشتی انصار تفت در استان یزد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مراقبت های بهداشتی و درمانی که به افغان های ساکن ارایه می‌شود، قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۲۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷ 17 February 2022

دکتر سید محمود واعظ پور مدیر شبکه بهداشت و درمان تفت در جریان این بازدید به « جمیل شاهو» گفت : ارایه خدمات بهداشتی به افغان های ساکن در این شهرک، عادلانه و مشابه جمعیت عمومی انجام می شود و ساکنان این منطقه به عنوان میهمان مورد احترام مردم شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه مراقبت های اطفال در ماه های دوم ، چهارم ، ششم، نهم و دوازدهم توسط پزشک انجام می شود اضافه کرد: ۹۴ درصد زنان باردار افغان ، واکسن کرونا را بطور کامل دریافت کرده اند.

واعظ پور گف : پایگاه بهداشت موجود در مهمانسرای انصار دارای واحدهای بهداشت روان ، مامایی ، مراقب سلامت ، پزشک ، تزریقات، پانسمان و بستری موقت است .

وی اضافه کرد : تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد آزمایش پی. سی .آر و رپید برای این جمعیت انجام شد و موارد مثبت تحت درمان قرار گرفته اند.

 

وی گفت : ۹۵ درصد جمعیت افراد بالای ۱۲ سال افغانستانی دُز اول واکسن کرونا و ۹۳ درصد از این جمعیت دُز دوم را دریافت کرده‌اند و بیش از ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال نیز تزریق دُز سوم را انجام داده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این دیدار از مساعدت های مالی کمیساریای در تجهیز این پایگاه و همچنین مساعدت در پرداخت حق الزحمه کارکنان این مرکز قدردانی کرد.

جمیل شاهو رییس دفتر کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان منطقه نیز ارزیابی خود را از بازدید انجام شده بسیار عالی توصیف کرد و گفت: خدمات بهداشتی درمانی ارایه شده در این مرکز مطلوب و براساس استانداردها انجام می شود و از تلاش نیروهای این پایگاه و حمایت های شبکه بهداشت و درمان تفت و همچنین مردم این شهرستان قدردانی کرد.

وی قول داد پیگیری برای تامین درخواست های مطرح شده را انجام دهد و حمایت های این نهاد از پایگاه بهداشت یادشده ادامه یابد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد و تعداد افغان های مقیم مهمانشهر تفت رسما اعلام نشد، امام مجموع جمعیت آنها در استان یزد حدود ۱۴۰هزار نفر تخمین زده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار