فرماندار همدان:
محمد علی محمدی در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان همدان گفت: برنج وارداتی تایلندی از طریق ۵۰ فروشگاه تعیین شده در سطح شهر همدان با نرخ دولتی هر کیلو گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸ 16 February 2022
محمد علی محمدی در کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار شهرستان همدان گفت: برنج وارداتی تایلندی از طریق ۵۰ فروشگاه تعیین شده در سطح شهر همدان با نرخ دولتی هر کیلو گرم ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، فرماندار همدان با اشاره به گزارش بازرسی سازمان صمت استان در خصوص بازرسی بعمل آمده از ۱۲ انبار برنج، ۱۵ انبار سیب زمینی و ۴ انبار روغن و مشاهده مغایرت‌هایی در موجودی برخی از انبار‌ها با میزان ثبت شده در سامانه تاکید کرد: تاخیر در تشکیل، ارسال و رسیدگی به پرونده متخلفان کار نظارت را بی اثر می‌کند.

وی افزود: متولیان امر در بازرسی سازمان صمت، جهادکشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی ضمن افزایش ارتباط و همکاری مستمر باید ترتیبی اتخاذ نمایند که فرایند بازرسی و برخورد با متخلفان در کمترین زمان ممکن انجام شود.

محمدی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مذکور باید با هماهنگی بیشتر و پهنه بندی واحد‌های صنفی بنحوی عمل کنند که شاهد موازی کاری در امر بازرسی یا مراجعه مکرر به برخی از واحد‌های صنفی و عدم مراجعه به تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی نباشیم.

فرماندار شهرستان همدان تداخل صنفی و عرضه محصولات مشکل دار در تاریخ مصرف یا کیفیت با قیمت پایین‌تر را از دیگر مشکلات شایع در برخی واحد‌های صنفی برشمرد و تاکید کرد: متاسفانه این اتفاق بعضا با عنوان حراج، عرضه مستقیم، تخفیف ویژه یا فروشگاه ارزانی مشاهده می‌شود که نیازمند نظارت جدی است.

وی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر واحد‌های صنفی در بازار اسفند ماه و شب عید تصریح کرد: افزایش قیمت شکر و روغن می‌طلبد بر نحوه قیمت گذاری و تشدید نظارت بر قنادی‌ها توجه بیشتری صورت پذیرد.

محمد علی محمدی تجدید نظر و برنامه ریزی مطلوبتر در خصوص نظارت بر نحوه فعالیت و قیمت در آرایشگاه‌های زنانه را ضروری دانست و گفت: دخالت در امور پزشکی، وضعیت بهداشتی، مواد مصرفی و قیمت نامتعارف خدمات و کالا‌ها از جمله مواردی است که در فعالیت آرایشگاه‌های زنانه افزایش یافته که باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی اتاق اصناف و سازمان صمت این موارد بررسی و برخورد قانونی لازم اعمال شود.

وی افزود: هم اکنون نظارت بر فعالیت آرایشگاه‌های زنانه ضعیف است و با توجه به فعالیت تعداد قابل توجه این واحد‌ها درشهر همدان لازم است با هماهنگی و هم افزایی بیشتر بازرسی از این واحد‌ها در دستور کار قرار گیرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

فرماندار همدان در پایان یادآور شد: برابر اعلام اداره کل غله خرید آرد از واحد‌های تولیدی و کارخانجات آرد خارج استان و فروش آرد به خارج استان ممنوع است که در این راستا نیروی انتظامی دقت نظر لازم را بویژه در خودرو‌های حامل آرد اعمال نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار